demontering o toleranser

Forum Övrigt SSR demontering o toleranser

  • Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2008-08-26 19:56 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #18511
    bedrup
    Deltagare

    lite frågor 🙂

    1,hur demonterar jag balansaxel och kam? ska pluggarna förstöras??

    2, om veven saknar synlig nötning…är det lämpligt att bara montera nya lager eller ska man mäta o ev. slipa?? toleranser på motor, var hittar jag det? (haha…ja på motorn såklart, men rekomenderade värden 🙂

    3, har ni några tips på nya kammar? hittade en R1 och R2 erfarenhet från dom?

    5, lyft på 10.5mm behövs andra ventilfjädrar?

    6, finns det nån som gör kammar som är lämplig för turbokonvertering?

    tackar på förhand!!

    #126147
    chakka
    Deltagare

    Balansaxeln ska knackas ut bakåt och kommer då att trycka ut pluggen i bakkant. Om man absolut vill kanske det skulle gå att återanvända pluggen, men det verkar både väldigt arbetskrävande och osäkert. Det borde inte vara varken svårt eller dyrt att skaffa en ny plugg istället.

    Kammen tas däremot ur framåt efter att tryckbrickan lossats. Tror inte något behöver bytas vid återmonteringen, om man inte vill passa på att byta lagren förstås.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng