demontering o toleranser

Forum / Övrigt / SSR / demontering o toleranser

Forum / Övrigt / SSR / demontering o toleranser

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 26, 2008 at 19:36 #18511

      lite frågor 🙂

      1,hur demonterar jag balansaxel och kam? ska pluggarna förstöras??

      2, om veven saknar synlig nötning…är det lämpligt att bara montera nya lager eller ska man mäta o ev. slipa?? toleranser på motor, var hittar jag det? (haha…ja på motorn såklart, men rekomenderade värden 🙂

      3, har ni några tips på nya kammar? hittade en R1 och R2 erfarenhet från dom?

      5, lyft på 10.5mm behövs andra ventilfjädrar?

      6, finns det nån som gör kammar som är lämplig för turbokonvertering?

      tackar på förhand!!

        augusti 26, 2008 at 19:56 #126147

        Balansaxeln ska knackas ut bakåt och kommer då att trycka ut pluggen i bakkant. Om man absolut vill kanske det skulle gå att återanvända pluggen, men det verkar både väldigt arbetskrävande och osäkert. Det borde inte vara varken svårt eller dyrt att skaffa en ny plugg istället.

        Kammen tas däremot ur framåt efter att tryckbrickan lossats. Tror inte något behöver bytas vid återmonteringen, om man inte vill passa på att byta lagren förstås.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.