den bakvände 96:an
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2003-05-30 23:26 av chakka.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymmaj 30, 2003 at 21:39 #9535
hittade den här sidan: http://home5.swipnet.se/~w-51885/kustom.htm
de e 96:an med två V4:or som skulle göra en wheelie baklänges.
någon som vet hur det gick med projektet?Precis som det står på webbplatsen (direktlänk: http://home5.swipnet.se/~w-51885/othercar.htm ), fanns en artikel om Twinmastern i Wheels för ett tag sedan. Det såg onekligen ganska morkt ut för bilen just då, frågan är om någon lyckats rädda den sedan dess.
Karossen var annars en ganska avancerad avgjutning i glasfiber. Eftersom man ville ha bilen så lik en riktig 96:a som möjligt, plackades en helt ny bil ut, vilken göts av i många delar som sedan passades ihop.
Även om karossen kanske går att rädda fortfarande, är det antagligen ganska illa ställt med chassiet. Dessutom lär det knappast vara lätt att plocka ihop en drivlina likt den som en gång användes — vill minnas att man bland annat använde sig av två specialbyggda ZF-växellådor.
Däremot vore det ju sanslöst kul att bygga ett nytt rörchassi till karossen. Med nosen i rätt riktning och en storkubiks “dubbel-V4” från en annan av GM:s bilmärken, skulle man ju få en riktigt skoj bil att cruisa längs strippen med. Drömuppställningen vore ju en nybyggd Twinmaster mot den ganska berömda kolfiber-PV:n. Trollhättan mot Hisingen i högsta klassen…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.