Dörrar till 900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Dörrar till 900

  • Författare
    Inlägg
    • april 2, 2009 kl. 06:12 #19857

      Hej.

      Sitter i tankar hur jag ska fixa mina dörrar till min 900 Aero -84.

      Hade två gamla 900 dörrar stående, men där är inga hål för att fästa kjolarna.

      Någon som vet när det kom hål på alla 900??

      Någon som bytt hela yttre dörrplåten?? Är där hål i den som finns på bild hos mekonomen?

      Eller har någon här 2 bra dörrar där man bara behöver byta botten på dom.

      Mvh

      Johannes

        april 3, 2009 kl. 08:31 #138157

        Jeg hadde en 1988 900 3 dørs, og der var det festehull for skinnene under sidelisten.

        Been a Saab owner since 1987.
        I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

        1960 93F
        1967 96 Monte Carlo 850
        1975 96 V4
        1989 900i 8V 5 dørs
        1992 900S 5 dørs
        2008 9-3 SC Aero ttid
        2009 9-3 SC tid

          april 3, 2009 kl. 09:26 #138163

          Hej

          Kollat runt lite på skroten, Ska kolla några till med det verkar svårt att hitta dörrar,
          Alla 900 99 åker i pressen direkt säger dom.

          Johannes

            april 4, 2009 kl. 19:57 #138224

            Skulle tro att hålen kom när aerobilarna började tillverkas? Det var ju då dom behövdes, och för att undvika varianter så bör ju alla haft dom

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.