DREV I PREMIÄRVÄXELN SAAB 900

Forum Modellspecifika forum OG900 DREV I PREMIÄRVÄXELN SAAB 900

• Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-02-21 21:24 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    adamsson_97
    Deltagare

Hej, jag ska dreva ner min Saab i premiärväxeln ganska mycket, men jag skulle vilja veta om det finns 28 kuggars drev till premiären. Det är drevet som sitter direkt på motorn jag vill få tag i. (det som sitter längst upp)
    Så om nån vet om det finns på någon sida, får du gärna länka det här!

Mvh

morsole
    Deltagare

http://900aero.com/ gå till tech; välj växellåda och du får alla primärerne…

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

adamsson_97
    Deltagare

glömde säga att det är byt låda, växelådan som sitter i nu är från en Saab 99,
    jag vet att växelådsnummret är G34401.

Mvh

morsole
    Deltagare

Titta i fakta så ser du numret på din låda; G34401; 3’e nuffran är primären, alltså har du 4’ans primär. Kan du sälja till en folkraceåkare; de vill ha låg primär.

Mhv Johannes

morsole
    Deltagare

Det blev lite fel här, jag läste inte ordentligt vad du skrev.

Lägsta utväxling får du med 5 växlad låda efter 89; jag vet inte hur låg primär det går att få tag i praktiskt; har aldrig själv behövt veta.

Lådor efter 89 är även de starkaste lådorna; det går att byta medbringare så de passar på äldre bilar, inga problem.

Förlåt för missförståndet!

Mvh Johannes

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng