Droppande olja från bränslepump SAAB 99 -1983

Forum Modellspecifika forum 90/99 Droppande olja från bränslepump SAAB 99 -1983

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-10-29 21:43.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

kapten_nilsson
    Deltagare

Hej,
    Kollade på en bil igår som jag var intresserad av att köpa, en SAAB 99 från 1983 i väldigt bra kaross-skick. MEN vänstra sidan av motorn var helt blöt i olja, vad jag kunde se var det läckage vid bränslepumpen, sen har väl fläkten sprayat ut över hela motorblocket.
    Vad kan vara galet? Sitter det någon packning där? Farligt att köpa?

Tacksam för snabba svar….
    Mvh

Morten S.
    Moderator

Minnes ikke om det er pakning mellom blokk og pumpe,men vil anta det. Har ogå erfart at det kan lekke i selve pumpen. Ny koster ca kr 350 på f.eks Mekonomen.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

Lustgasen
    Moderator

Hej, det sitter packning där och den är om inte den går att köpa väldigt lätt att tillverka själv.

Jonas Åberg
    Moderator

De funkar bra med flytande packning oxå iaf. till täcklocken på mina. (äger faktiskt ingen förgasar SAAB)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng