ECC-Panel 9000 -98!

Forum Övrigt Allmänt ECC-Panel 9000 -98!

Detta ämne innehåller 9 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-02-04 11:51.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

saab-bo
    Deltagare

Är det möjligt att reparera en sådan själv??
    Varja gång jag startar bilen, så går fläkten igång på full effekt, och bakrutedefrostern sätts också på! När den har gått i nästan en minut så kan man trycka över på ”AUTO” på panelen, och då går fläkten ner på normalvarv, men bakrutedefr. fortsätter att vara på.
    Kan man felsöka detta själv på nått vis, eller är det Saabverkstad som gäller?
    Tacksam för all hjälp!!
    / MVH Bosse

pelleturbo
    Deltagare

Det går att göra en kalibrering eller nollställning,hur det görs står i instuktionsboken.Man kan även göra en felsökning det står också i instruktionboken hur man gör.Har inte min instruktionsbok här men det är enkelt.

emul
    Moderator

När man haft loss sitt batteri ska man nolla ACCn genom att hålla inne AUTO + knappen med stora pilar åt hö och vä. Sen har jag för mig att pilknappen blinkar och så kommer det lite siffror i displayen, och sen är allt frid och fröjd efter en stund =)

emul
    Moderator

Förrsten, det där med att defrostern och sånt går igång, det lär väl ingå som default när det är kallt för att den ska få bort all imma? Går ju att knäppa av defrostern med defrosterknappen också!

saab-bo
    Deltagare

Defrostern ska inte starta av sig själv! En annan grej som också har visat sig sen det här började, är att lampan för airbagen har börjat lysa(SRS)!
    Ska kolla om det går att kalibrera,och nollställa!
    / Bosse

hotrodder
    Deltagare
    Saab-Bo wrote:
    Defrostern ska inte starta av sig själv! En annan grej som också har visat sig sen det här började, är att lampan för airbagen har börjat lysa(SRS)!
    Ska kolla om det går att kalibrera,och nollställa!
    / Bosse

Defrostern startar visst av sej själv om den är programerad så även fläkten. Du har en massa olika programmeringsmöjligheter till individuell styrning av olika funktioner och vad som händer när du trycker på ”auto” är att den går till fabriksmode.

Nu minns jag inte hur det var på 9000 men den går att ”resetta” och även köra en diagnostik. Instruktionsboken innehåller tre sidor om jag inte minns fel angående programering och andra finesser på ACC´n

SRS lampan kan tyvärr endast släckas på Saab och ett vanligt fel när den tänds är ”coilspringen” = snurrdelen mellan ratt och rattstång.

saab-bo
    Deltagare

Det blev samma resultat ändå, efter kalibreringen! Lampan vid knappen för full effekt lyser, även när man trycker över på Auto!
    / Bosse

niklas lind
    Deltagare

Jag är nästan helt säker på att den ska göra så vid vissa temperaturförhållanden. Beteendet låter lika som min 9000CSE-96 alltid har gjort när det är köldgrader.

//Niklas

Bengt Åkesson
    Deltagare

Jag har också en 9000CSE -96 och där är det också full defrost och bakrutevärme när det är kallt.

/B

saab-bo
    Deltagare

ECC-Panelen fungerar som den gjort förut nu!
    / Bosse

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng