Elbakrutan på 9000 med ACC

Forum / Övrigt / Allmänt / Elbakrutan på 9000 med ACC

• Författare

Hello SAAB-lovers!!

Jo ,jag köpte en 9000 91:a för ett tag sedan.Min 5:e SAAB.Detta lyxiga åk är utrustat med sk.ACC.Jag har börjat irritera mig på en grej bara.Elbakrutan kopplas på av sig självt i tid och otid.Troligen skall den sättas på automatiskt vid minusgrader,men häromdagen var det +9 grader ute,så maskineriet måste fått fnatt.Det är ju inget allvarligt fel,men går det att åtgärda?.Jag måste bara skriva en sak till.Jag var på OK för att byta olja häromdagen.Jag tänkte byta filtret också.Det tog ett tag innan jag överhuvudtaget fick syn på oljefiltret.Det sitter verkligen undangömt.Rena Citroen-varningen på 91:orna!!.Jag fick inte loss filtret,utan blir tvungen att inhandla någon form av avdragare först.

mars 13, 2003 kl. 10:18 #82975

Hej!

Angående ACC och elbakruta: Den knäpper på sig själv automatiskt, helt riktigt. Slå upp hur du skall kalibrera anläggningen i din instruktionsbok (vet ej exakt hur man gör på 9000). Där står även hur du kan programmera startkonfigurationen för ACC:n.

Angående oljefilter: Vet ej hur det ser ut på 9000, men som jag skrev i en annan tråd igår är nästan det enklaste sättet att få av filtret en rejäl polygrip. Ta det försiktigt och lugnt bara, så funkar det. Glöm inte att köpa en packning till trågpluggen också bara innan du byter!

Mvh Petter

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.