En OG900 T8 Special ”Veronica”

Forum Övrigt Projekt / Min bil En OG900 T8 Special ”Veronica”

• Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2013-01-14 11:38 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    ericsson
    Deltagare

Hej alla SAAB entusiaster 😉

Faktiskt jag köpte min OG900 i november men nu jag bestämd att skriva lite om henne. Så jag e tredje ägare en kille förre mig har haft denna SAABen mer än 10 år så jag tror ganska mycket 🙂 Sedan jag köpte SAABen jag har problem med Turbo jag kör hela tiden på baseboosten min duktiga mekaniker har bytt tryckvakt mot helt ny. Han har justerad allting och nu turbo laddar till ca. 1/3 av gula fälten och när kommer där tryckvakt klipper ut tryck. Jag vet inte vad jag kan göra mer nu 🙁 Någon kan kanske hjälpa mig? Så mer om Veronica annars henne är i jätte bra skick ingen rost fin oxblöd inredning bästa utrustning inkl. luftkonditionering osv. Det e min andra T8 Special men denna jag ska behålla lite längre 🙂

bilder: https://picasaweb.google.com/114384259339061105008/Veronica

saabaero
    Deltagare

Verkar som du har trubbel med laddtrycksstyrningen trots allt.
    Funderar även om det inte är lite begreppsförvirring också.

1/3 av gula = troligen grundladdtryck (förkortas GLT ibland)
    Normalt max laddtryck = slutet gula fältet
    APC systemet har en tryckgivare som mäter trycket, dvs utsignalen varierar beroende på tryck

Tryckvakten klipper bränslet och är en vanlig tryckbrytare, dvs den bryter en krets vid ett visst tryck. När det händer är det ryck av modellen ”slå näsan i ratten”.

rally
    Deltagare

Ericsson är nyinflyttad till Sverige så hans Svenska kan vara lite svårtydlig ibland. Men han förstår vad man berättar för honom.

/Fredrik

ericsson
    Deltagare

Ja precis förlåt för min svenska och alla misstag jag gör min bäst 🙂 Men vad jag ska göra nu med tryckvakten ? Justera eller hur…? Tack för hjälpen 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng