Ev lösning på startproblem 9-5 2003

Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Ev lösning på startproblem 9-5 2003

Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Ev lösning på startproblem 9-5 2003

  • Författare
    Inlägg
    • december 6, 2018 at 22:16 #452412

      Hej alla som har startproblem som kan antas komma från startkontakten/tändlåset. Vår -03:a jäklades under 2017 och halva 2018. Efter otaliga kontroller och googlingar bestämde vi oss för att beställa en ny startkontakt i augusti 2018. Då den var restad och inget lev datum kunde ges kände jag att jag måste prova ngt. Detta då jag tvingades “vrida till startläge” säkert 10ggr, vid vissa startförsök, under sommaren. Jag tog bort batterikabeln och var lite våldsam med nyckeln till startläget. Satte tillbaka batterikabeln och upplevde en förbättring. Detta upprepades 3ggr under en vecka. Efter detta och en övergång till ett “bestämt vrid” till startläget har resulterat till att bilen de senaste månaderna startat utan problem??? Har jag fått kontaktytorna att bli bättre i startkontakten eller….?
      Skriver detta som ett tips till er med detta problem. Kan bara hoppas att det fortsätter så här.
      Ps har ännu inte fått besked om den beställda kontakten.Ds

        december 9, 2018 at 18:09 #452499

        Det stämmer att det har varit problem att få fram startkontakter med nr 4943692 till din bil men den är sedan länge nummerändrad till 32021798. Då får man en annan startkontakt med ett adapterkablage till så att det passar i 9-5. Den nya kontakten finns i lager i Nyköping. Hoppas det löser sig för dig.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.