Fälgfärg Saab 92B 1955

Forum Modellspecifika forum 92/93 Fälgfärg Saab 92B 1955

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-07-02 23:32.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Jonatan
    Deltagare

Hej!

Vi ska lacka om plåtfälgar till vår Saab 92b från 1955 och har sex stycken fälgar, alla i olika färg. Är det någon som vet vilken färgkod det är till dem? Den röda färgen alltså, inte den silvriga.

Mvh/
    Jonatan

cljo
    Deltagare

Hej Jonatan

Vad är det för kulör på karossen? Är den maroon ska även fälgarna vara det.

Mvh

Claes Johansson

Jonatan
    Deltagare

Hej Claes! Vad roligt att det var du som svarade. Jag är ganska säker på att du var med när bilen togs ut ur en container för ett tag sedan (ca 2 år sedan). Vi köpte den av din kollega Johan för inte så länge sedan.

Bilen är alltså grå och fälgarna som sitter på är röda. Lite olika nyanser dock men i alla fall röda/mörkröda.
    Finns det olika röda nyanser? Eller kanske har de solblekts olika mycket.

Vet du någon som har ett lager av reservdelar till bilen? Skulle behöva diverse delar, ram till bromsljusen m.m.

erik randa
    Deltagare

Jag har nyproducerade delar till bland annat Saab 92, se på min sida http://www.randa.se

Erik Randa

johan.r
    Deltagare

Ingen som har koll på det? Har en grå -54 som det satt nån röd fälg på när jag köpte den. Kederlisterna är/har varit röda på den också, tänkte det hör ihop med röda fälgar.
    Har jämfört med färgprov och för min del skulle det duga med RAL 3004 på fälgarna.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng