Fjärrstrul

  • Författare
    Inlägg
    • februari 26, 2014 kl. 07:55 #24150

      Blåsans (9-5 2.3t 2004) ena fjärris har börjat krångla. Funkar ibland, ibland bara på låsning, ibland inte alls. Ingen SID-varning om lågt batteri, kan det ändå vara det? I instruktionsboken står att en Saabverkstad ska byta batteriet, är det verkligen nödvändigt? Ballar fjärren ur om man gör den strömlös?

      96 V4 1975 ”Bollen”

        februari 26, 2014 kl. 16:45 #173575

        Bytt batteri i fjärrdosorna på de flesta Saabar vi haft, aldrig varit något problem. Se till att inte låta den ligga strömlös för länge samt att du kan behöva ”para ihop” den med bilen igen efter batteribyte genom att trycka upprepade gånger på lås upp i hyfsat snabbt tempo. Efter det ska den fungera normalt igen.
        MVH
        Owla

          februari 26, 2014 kl. 20:22 #173591

          Hann inte handla batteri idag så jag putsade det gamla plus kontakterna och satte tillbaka det så länge. Funkar, men man får gå ganska nära.

          96 V4 1975 ”Bollen”

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.