Fladdrig hastighetsmätare

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Fladdrig hastighetsmätare

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 19, 2012 kl. 06:17 #6521

      Ja, den fladdrar och visar mindre än den borde.
      Förslag på lösning?

        augusti 25, 2012 kl. 11:40 #45183

        Jag hade det problemet på en bil, en icke-saab, och det var hastighetsvajern. Ganska lätt att byta. Men det kan väl också vara kuggarna inne i själva mätarhuset antar jag.

          augusti 28, 2012 kl. 11:25 #46890

          En mätare som fladdrade eller inte orkade hela vägen upp eller ibland fastna nå’nstans, kunde botas med en gnutta grafitpulver i visarnålens lagring.

          //Henrik

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.