Framvagn 900 og?
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Framvagn 900 og?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2011-12-29 06:57 av
lars2t.
-
FörfattareInlägg
-
Har hört att man kan svetsa på en framvagn från en trubbnos 900 på en 96 V4 för att få en stabilare framvagn än orginalet som sitter på peronhalvan. Jag vill inte göra något nedköp om jag skulle göra detta. Jag vill inte byta från dubbla a-armar till mc pherson men vill samtidigt ha något modernare än vad som sitter som orginal på 96:an iomed att effekten kommer att höjas ganska avsevärt i framtiden…
Dubbla a-armar får ju utan problem plats på en V4:a iomed att motorn sitter på ”rätt” håll jämfört med nyare bilar med tvärställd motor.
Har läst på nätet att 900:or tillverkade mellan -88 och -93 har dubbla a-armar men har inte hittat någonstans vad för typ av framvagn som sitter på tidiga 900:or. Är det dubbla a-armar på dessa också (fast av en äldre modell) eller sitter det mc pherson?
Borde ju vara dubbla a-armar på alla og 900 om 99:an också har det eller är jag helt ute och cyklar?
Enklast hade ju varit om jag hade haft en bilskrot runt hörnet som jag kunde ha åkt och kikat själv men nu är det ju inte riktigt så dessvärre.
Hmm, det är ju ”samma” framvagn med dubbla A-armar på bilarna från 1956-1993. A-armar med större dimensioner när den hamnade på 900 men ändå….
Ska du byta framvagn så borde det nog vara för att du vill komma åt og900ans drivaxlar/drivpaket? Eller varför inte ng900/og9-3ans?
Eller vad är tanken bakom ett sådant ingrepp?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.