Framvagnsbussningar 900 aero 1987
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2015-12-11 20:15 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Framvagnsbussningar 900 aero 1987
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Framvagnsbussningar 900 aero 1987
Jag har lagat länkarmsinfästningarna på min 900 aero -87. Jag har bytt ut de övre länkarmarna inklusive bussningar då de var i dåligt skick. Nu till mina funderingar: Har aeron samma bussningar som förgasar och i-bilarna eller är de hårdare?
De finns en skillnad på två av lagerhusen på aero-lagerkonsolerna. Det är som en kant/ås mitt på två av aero konsolerna(en på höger och en på vänster sida) som inte finns på de som jag ersatt dessa med. Har detta att göra med hårdhet på bussningarna eller är det olika höjd på konsolerna?
Är det någon som har kunskaper om detta?
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning Ted
Tack för era svar. Som du säger Erik så kan det vara från en 99a. Jag trodde att dessa var från en tidig 900 men om de är från en 99 så förklarar det ju en del. Måste genast ta reda på vilken modell de suttit på tidigare. Har 99an samma övre bärarmar som 900 förutom konsolerna?
/ Ted
Tidiga 99 (1969-1972 har jag för mig?) har inte samma övre länkarmar. De har svetsad fjädertallrik i länkarmen, om de senare länkarmarna är bolt on på 900 kommer jag inte ihåg. Bussningarna går i alla fall att använda då det är samma art.nr till 99/90/900 om man kollar t ex Powerflex.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem