- Detta ämne har 13 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2005-12-29 21:18 av .
- FörfattareInlägg
- 1 november, 2005 kl. 10:01 #13320
mats a
DeltagareLördagen den 10 december går Hasselasvängen. Idag är det sju (!) 96:or och 4 99:or på startlistan. Jag hoppas kunna starta jag med.
Kika på http://www.smkhalsinge —> Hälsingeserien —> Hasselasvängen —> Anmälningslista
1 november, 2005 kl. 18:11 #89796roger
Deltagare13 november, 2005 kl. 17:15 #89797mats a
DeltagareNu har klassiker-klassen flest anmälda! Därefter veteranerna… Vi klår t o m VOC-träsket!
17 november, 2005 kl. 19:01 #89798lars-erik
DeltagareSnö och isläget i Hassela ? Någon som har koll på detta ?
17 november, 2005 kl. 20:44 #89799mats a
DeltagareI Järvsö är det -8 och ca 5 cm snö, dvs tjälen kryper ned i vägarna. De jag talat med säger att det alltid är mer snö i högt liggande Hassela än Delsbo/Järvsö. Lugn, fortsätter det så här blir det bra, det där.
Värre är det för mig, jag börjar bygga ny motor idag…
12 december, 2005 kl. 14:11 #89800mats a
DeltagareJodå, motorn blev klar. Men in i det sista krånglade kopplingen. Nu sitter där en standardkoppling som känns rysligt svampig. I lördags var det inte kopplingen som fällde avgörandet utan en tjälad förgasare. Redan på första transporten krånglade isbildningen till det och vi kom inte så långt in på första SS.
Vi kom iaf till start. Värre var det för paret Damberg från Kristianstad MK som körde 100 mil, besiktigade på fredag kväll och väl ute ur besiktningshallen brakade generatorn. Då är de 100 returmilen hem igen långa…
Och tack, Fredrik E för din assistans med kopplingsjusteringen! Jag erkänner att jag var grinig pga stress och dåliga däck. Undskyld!
Resultat här
12 december, 2005 kl. 21:56 #89801fredrik
DeltagareDet var så lite så Mats!
Vet hur det känns när det aldrig slutar jävlas & man E grymt kör sugen!
Nya tag i Ö-vik????/Fredrik
13 december, 2005 kl. 10:23 #89802anders jensen
DeltagareKörde du service Fredrik?
/Anders
13 december, 2005 kl. 15:01 #89803mats a
DeltagareFredrik: Du såg ju förgasararrangemanget. Jag undrar om du tror att tjälningen enbart beror på vatten i bensinen eller om luftfiltret var alltför öppet. Kanske jag skulle montera en luftfilterhållare med förvärmning?
Jodå, vi har talat om Ö-vik och om Munkfôsch. Nu finns det ju iaf tid att ordna med kopplingen…
13 december, 2005 kl. 16:13 #89804Lollo
DeltagareKom gärn te Munkfösch å åk så ja får nö å titt på
vecket datum ärä som gäll da?
Får höppes att dä ä rektigt kallt å törrt så jag får åk tvåtakter13 december, 2005 kl. 23:43 #89805fredrik
DeltagareJapp jag hjälpte Erik Uppsäll men ryckte även in där det behövdes. Jag körde inte utan åkte service…..
Till Ö-Vik så ska jag vara tillbaka bakom ratten igen!
Nja det var ju ganska fuktigt ute men jag tror att du får försöka prova bilen lite mera innan.
Borde inte vara något problem med den luftrenaren men prova med 1 flaska K-Sprit & ut & åk så Mkt som möjligt!/Fredrik
14 december, 2005 kl. 06:48 #89806mats a
DeltagareVad gäller tävlingsdatum; titta på http://www.rallyklassikerna.nu/ —> Tävlingar.
17 december, 2005 kl. 10:01 #89807mats a
DeltagareSer nu på motorsport4sale.com att jag och Terese tydligen hade rost på bromsarna. Det var mer än vi visste och att det var det som fick oss att bryta på SS1.
Osmo skriver mer än han har förstånd till och det har jag talat om för honom. Hans bildtexter bygger på egna spekulationer utifrån resultatlistan. Han bryr sig inte om att intervjua utan tar bara bilder. Bättring, Osmo! Det handlar om förtroende.
29 december, 2005 kl. 21:18 #89808mats a
Deltagare…och nu har vi till slut hittat den egentliga orsaken till att vi bröt. Det var inte alls is i förgasaren. Strömförsörjningen till bränslepumpen glappade. Kontakten låg an men rörde sig vid höga varv och pumpen arbetade sas bara vart tredje slag , därav likheten med förfrysningssymtomen. Åtgärdat. Eriknäsbosprinten, here we come!
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.