Har hittat en 96 De Lux med soltak! NU MED BILDER!
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Har hittat en 96 De Lux med soltak! NU MED BILDER!
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Har hittat en 96 De Lux med soltak! NU MED BILDER!
- Detta ämne har 55 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast 2013-10-15 17:14 av greven.
-
FörfattareInlägg
-
Lånar tråden lite om det är ok.
Har skaffat en 62:a nu i våras och har en del funderingar. Kollar man regbeviset står det “SAAB 96 DE LUXE SOLTAK”. Detta trots att bilen inte har nåt soltak. Hur kan detta komma sig. Sen tycker jag att tjänstevikten på 900 kg är lite väl hög för en kortnos? Tjejens 66:a väger in på 880 kg.
Nån som har nån teori eller svar på min fråga? Om nån vill ha chassinummer för att kolla eventuella listor så hojta till så kan vi ta det på PM.
Bild från “Fråga på annat fordon”.
Tackar på förhand!
/SimonSaab 96 -62
Saab 96 V4 -75
Saab 9000 Kombi -91
Saab 900 T16 -92Det finns en tråd om detta på det gamla fordonet. Alla bilar som har haft Soltak i regbeviset men inte har haft det i verkligheten har varit 63:or.
Kolla på ditt chassienummer så har du säkert också en 63:a som är reggad som en 62:a. Det finns en tråd om detta också & det är Mkt vanligt att det är så.Chnummer 62:or 139601-168000
63:or 168001-201400/Fredrik
@Rally wrote:
Alla bilar som har haft Soltak i regbeviset men inte har haft det i verkligheten har varit 63:or.
Kolla på ditt chassienummer så har du säkert också en 63:a som är reggad som en 62:a.Chnummer 62:or 139601-168000
63:or 168001-201400/Fredrik
Mitt chassinummer ligger i trakterna kring 158xxx så det stämmer ju in då.
I trafik första gången den 30 maj -62 så det är väl lite tidigt för att vara en -63:a “egentligen”…? 🙄Saab 96 -62
Saab 96 V4 -75
Saab 9000 Kombi -91
Saab 900 T16 -92Jag har bärgat och hämtat bilar från tidigt 20-tal till dagens åk. En del har varit riktig kassa skogsvrak som för hand burits fram till transport del för del. En del rejält och snudd på hopplöst rostiga Saabar har hittats och dragits fram ur buskar och snår.
Även om en del bärgningsoperationer är en stor del av tjusningen så har jag faktiskt ALDRIG! varit med om en sämre Saab än denna men…
Nu är den iaf. min :APFör nu har Hottrodder´n från Östersund lastat Soltaksaben som stått gömt på bakom Varvet intill färgeläget till Lysekil :CE
Vad mera anmärkningsvärt är att den synts från vägen under alla år 😮Åh, herregud vilket vrak! 😯
Hade jag inte vetat om ditt “track record” vad gäller renoveringar så hade jag _aldrig_ trott att det där skulle kunna bli nått. Men nu när man vet vad du gjort förr så… tja, ska vi gissa att den glider nylackad på vägarna till nästa sommar? 😉
juni 27, 2011 at 05:31 #29322Men så illa var den ju inte? Det fanns ju några hela plåtbitar i alla fall 🙂
Hmm, och där har man åkt förbi ett antal gånger utan att tänka på att det stod en gammal Saab där…
@Putsarn wrote:
När allt ser mörkt ut slår han till igen!
Skall den få donera sitt tag till en friskare kaross?
Tänkte igår att det vore dags att dra igång en “Nya STORA Skrotvrakstråden” och sedan loggar jag in nu på morgonen och ser detta.
Så att säga ett sammanträffande.… :DR
… 😈
… Hjälp Hermansson & Co att städa den gamla istället och lyft över den hit. Har massor av nya bilder på lager :CE
@Rally wrote:
Glömde bort att säga grattis Julle!!
/Fredrik
Tack! kul att man för en gångs skull hann först 😆
Trots karrossen är bara skit så är den “vitala delen” är helt okej :ID
Hjälp mig om det går att få mer info på chassienummret; 153044
Har bl.a. originalintyget från första reg. osv. men inte ett ord om soltak trots papperna är knytna till bilen.
I fordonsuppgifterna på Vägverket står; Kaross; Täckt (01)juni 27, 2011 at 14:15 #29335@3 % i tanken wrote:
det vor väl ballt och sätta det dära taket på en 95a
+1 :AP
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.