Forum › Modellspecifika forum › 9000 › Hjälp får lufta kopplingen var 3e dag !!
- Detta ämne har 13 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2013-06-26 19:52 av .
- FörfattareInlägg
- 24 mars, 2013 kl. 14:39 #7329
lucasaxman
DeltagareStår och drar på sig luft på nått vis.
Slavcylindern är bara typ 2år gammal ,huvudcylen renoverades samtidigt.
Och man kan inte se några yttre läckage, de är märkligt som tusan, uppenbara fel kan jag med även om de är nog så jävliga, men mysko fel som dyker upp på sämsta tänkbara tillfällen är så tråkiga.
Ledningen mellan cylindrarna byttes också vid renoveringen till en fräsch begagnad.
De ända som inte är bytt är vätskebehållaren och slangen från den till huvudcylindern.Kan tillägga att mattan och golvet under pedalerna är snustorra.
Några ideer ???
Det ända positiva är att man blivit proffs på att lufta koppling, typ på 3 minuter eller nått, ensam ( med hjälp av tryckluft då )
24 mars, 2013 kl. 15:06 #53754Lollo
DeltagareVart köpte du cylindern?
24 mars, 2013 kl. 20:23 #53804lucasaxman
DeltagareMekonomen tror jag de var….
24 mars, 2013 kl. 20:53 #53806le20 thomas
DeltagareTroligen slaven.
Har vart med om att dom suger i sig luft på returvägen men kan hålla tätt vid tryck.24 mars, 2013 kl. 21:52 #53812lucasaxman
DeltagareDå bli re skroten serrö ; )))
24 mars, 2013 kl. 23:01 #53821Lollo
DeltagareOk, stod det ngt fabrikat på den.
Vad är det för 9000?25 mars, 2013 kl. 12:38 #53838lucasaxman
DeltagareVad de stog på de vet hag ej, anntar att det inte går att se ens med någon typ av spegel o lampa, på plats menar jag.
Bilen är en 2,3 T 200hk -97 ej A50
Ful som stryk, men går helt underbart, utan luft i kopplingen då vill säga. ; )28 mars, 2013 kl. 07:03 #49997mr ems
DeltagareLäcker den bromsvätska brukar det vara slavcylindern men i detta fall satsar jag på huvudkopplingscylindern ! Av erfarenhet så kan nya , utbytes , hemma renoverade cylindrar inte fungera till fullo . Mitt tips bytt huvudkopplingscylindern antinge ny eller från fungerande bil ! Lufta kan du nu vid detta laget !! Hur man renoverar cylindern tar vid annat tillfälle .
28 mars, 2013 kl. 15:14 #53955le20 thomas
Deltagare3 april, 2013 kl. 17:21 #54137stefan
Deltagaretroligen huvudcylindern som fuskar, har hört flera säga att de inte fungerar nå bra att renovera gamla cylindrar på 9000. Vet inte varför men de kanske slits konstigt i loppet.
5 april, 2013 kl. 18:13 #51974lucasaxman
DeltagareLite mäkligt är det, som sagt den har ju trots allt funkat i snart två år sedan jag renoverade huvudcylindern.
Hur fin känsla som helst i pedalen , inte alls släpig o rispig som en del gammla slitna kan vara.
Som ny i det avseendet….
9 maj, 2013 kl. 12:04 #55457s-o.d
DeltagareOm slavcylindern läcker droppar det från kopplingshuset. Kvaliten på slavcylindrarna varierar.Det finns dom som bara håller två år!!
När man luftar så gör det från fel håll så att säga.Du skall alltså trycka in bromsvätska nerifrån och uppåt.Men ha inte för högt tryck bara.
Har för mig att 1 bar är ok.Var längesedan jag gjorde det..men det viktigaste blås inte på med 5 bar.17 juni, 2013 kl. 20:32 #56739noclaf
Deltagare@LE2,0 Thomas wrote:
@LucasAxman wrote:
Då bli re skroten serrö ; )))
Varför då ????
slav byter du ju på en lördagJag tror han refererar till ett avsnitt av ”Macken” där någon kommer in för att han inte nådde fram till pedalerna efter det att sonen kört bilen. Roy eller Roger sa då skämtsamt? något om skroten eller att flytta fram stolen.
Mannen tänkte nog skicka till skroten för det lät bra. (dåligt minne om hur dialogen gick men ungefär så)26 juni, 2013 kl. 19:52 #57052lucasaxman
DeltagareMärkligt , märkligt , kan meddela att kopplings problemet har självläkt ???
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.