Hjälp med bränsleslang BTR-Spridarbrygga OG900i B202i
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2024-09-16 22:43 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Hjälp med bränsleslang BTR-Spridarbrygga OG900i B202i
Hej.
Som rubriken lyder behöver jag tips och hjälp med att lösa ny bränsleslang mellan bränsletrycksregulatorn och spridarbryggan på min Saab 900i, årsmodell 89 med B202i -motorn. Alltså den korta jäkeln.
Den befintliga har torrsprickor och jag är orolig för att det ska börja läcka. Verkar inte finnas nya, färdigpressade slangar att köpa? Hur ska jag göra, köpa vanlig bränsleslang och sätta slangklämma på nipplarna? Någon som har gjort detta och kan ge tips? Kanske någon som har en lösning jag kan köpa?
Tacksam för hjälp.
//Hjalmar
Hej!
Här i Spånga (Stockholm) har vi Hydroscand (i Lunda industriområde). De är proffs på hydraul- och bränsleslangar. Jag har bara köpt bränsleslang och kopplingar till insprutningssystem (K-jetronic) av dom. Blev rådd att ha deras slangklämmor istf att pressa kopplingar (hade inte exakta mått klara).
Hydroscand är nog rikstäckande.
Vi har också BBS (även dom i Lunda industriområde). Dom har jag anlitat för att pressa kopplingar. Mer sepecifikt hydralslangarna från oljepumpen till oljekylaren på min 900S. Har även gjort bromsrörskopplingar hos dem. Anders Örming är en av killarna där som är väldigt reko.
Lycka till
Adam Zdunek
Mvh Adam Zdunek
SAAB 99L 1973 2D Veronagrön
SAAB 900S 1991 3D Talladegaröd
SAAB 99GLi 1981 2D Blåmetallic
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem