Hjälp mig hitta nya karossplåtar till entusiast og900 Aero

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Hjälp mig hitta nya karossplåtar till entusiast og900 Aero

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Hjälp mig hitta nya karossplåtar till entusiast og900 Aero

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 29, 2014 at 10:00 #26590

      Hej!

      Dessvärre har min entusiastförsäkrade pärla varit med om ett missöde som resulterat i att en del karossdelar/bakaxel mm behöver bytas.
      Försäkringen tar reparationen, så jag tänker inte på kostnaden, utan svårigheten är var jag ska få tag i delarna.
      Har varit i kontakt med ANA Trollhättan, och de kan tyvärr inte lokalisera dessa delar hos någon Saab ÅF/lager i Sverige.

      Kan ni hjälpa mig med tips om var jag kan få tag i dessa delar till en og900 3d?

      -Vänster bakskärm (sidoplåt): 8253155 alt. 9284050
      -Innerskärm vänster bak: 8274631 alt. 8272197

      och även

      -Bakaxel: 9105859
      -Tvärstag: 8932071


        november 4, 2014 at 05:27 #199334

        Det har ju funnits halva bakskärmar men jag har för mig en kille som renoverade inte va nöjd passning utan letade upp en hel skärm. Han kanske vet om det finns någon mer. Sök här i projekttrådarna. Men det kanske är bättre med en riktigt duktig plåtslagare som kan rikta skärmen ist. Det är säkert inte alla som vågar ge sig på det.

          november 4, 2014 at 09:27 #199341

          @Andreas Hermansson wrote:

          Det har ju funnits halva bakskärmar men jag har för mig en kille som renoverade inte va nöjd passning utan letade upp en hel skärm. Han kanske vet om det finns någon mer. Sök här i projekttrådarna. Men det kanske är bättre med en riktigt duktig plåtslagare som kan rikta skärmen ist. Det är säkert inte alla som vågar ge sig på det.

          Tack för tipset!
          Att hitta plåtslagare som har tiden att rikta en fullkomligt demolerad skärm verkar för mig tyvärr svårt idag. Tid är pengar, speciellt för försäkringsbolag.

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.