HJÄLP!!! SAAB 92 1956
Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / HJÄLP!!! SAAB 92 1956
- Detta ämne har 27 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-16 08:39 av
phermansson.
-
FörfattareInlägg
-
härligt. Jag har kört på 95 oktan och TT-olja från biltema (varför känns det som om man ska bli nerslagen när man nämner företaget?!), har gått många mil felfritt med den blandningen. Har dock hört att de tar sina oljor från samma leverantör som statoil. Kör även crossen på den oljan.
Skulle även jag ha gjort som 2takt_nicke. Låter som en för fin bil för filosofin ”gasa tills det rasar”
Blir spännande att höra dina inlägg från dagen (och blder :D). Måste säga att om bilen är så fin som den låter så har du nog gjort en bra affär och kommer nog ha mycket roligt i den 🙂 Hur kommer det sig att det tog så långt tid för dig att få den, var kom den ifrån?
Mvh
oktober 12, 2010 kl. 11:32 #163566den är köpt i stockholm, men jag jobbar som sjöman så var tvungen att åka ut och jobba rätt efter så han aldrig få ner den, så den fick stå i norlens garage i 3 veckor, sen tog det lite tid innan den kom ner från uppsala. Men kan verkligen rekomendera det transportföretaget. hade räknat med ca: 10.000.- att få ner den men kostade bara 2.800 plus moms. otrolig service med och en väldigt hjälpsam kar som körde.
Så idag kom den äntligen och väntar nu bara på nyckel till garaget så jag kan polera upp den.november 6, 2010 kl. 21:13 #164375Finns det någon i Göteborg som är bra på att sätta ihop en motor? verkar ju inte så svårt men skulle vilja ha hjälp av nån som har gjort det innan så att inget går fel. hoppas nån svarar.
Gert Ingemar wrote:Jag kör min 92a på 98okt 3% olja Agrol + Tripak inga problem.Hej,
Varför kör man Tripak i en tvåtaktare? Det finns ju inga ventiler att smörja, är det för den ”oktanhöjande” effekten eller för att det är kul med många flaskor på macken :D?
Gå in på Tripaks hemsida och få den info du behöver. För min del har jag märkt att
temperaturen sjunker betydligt när det är Tripak tillsatt, det tolkar jag som att
det är mindre friktion i lager och kolvar, 92an har betydligt sämre kylning med
termosystemet, särskilt vid lägre hastigheter. Jag kör med tripak på mina 2t
för att minska risken för motorhaverier och inte för att göda några bensinbolag.Gert Ingemar.
november 16, 2010 kl. 08:19 #164718Nån som vet vad denna färgen heter? Färgkoden? är tvungen att lackera om ena framskärmen. Ringde SAAB museet i Trollhättan och dom sa GN3. Men när jag var hos lackeraren så sa han att det inte fanns eller han hittade bara GN4. Hoppas nån kan hjälpa mig fort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.