Högerstyrd SAAB cab
- Detta ämne har 22 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2007-05-10 20:10 av v4tompa.
-
FörfattareInlägg
-
Jag har en SAAB cab jag hade som firmabil i London när jag jobbade där, jag köpte den och tog med den till Sverige när flyttlasset gick. Nu är jag sugen på att sälja den för att köpa en nyare bil men har inte tid och ork att ta den till England, registreringsbesiktiga den, byta halvljus, etc… Går det att få något för den i Sverige?
Det är en SAAB 900, -98, 2,3l motor, cabriolet som sagt och alltså högerstyrd.
Tacksam för råd.
Marknadsvärdet på en cab får ngn annan som är mer insatt i prisbilden svara på.
Nu är det så att man av tradition är väldigt förtegen om priser här på sajten men om du uppdaterar din profil med mejladress så kanske någon cabåkare kan vara vänlig att bistå dig med en priside.
Det går ju bra att skaffa sig en egen prisbild genom att kolla runt på säljsajter oxå.Jag TROR utan att veta, att bilen skulle vara svårsåld här i Sverige. Dels för att den är högerstyrd, men samtidigt för motorn..2.3 motorn är ingen jättekul maskin i en cab 🙂
Jag personligen skulle nog inte ge mer än 25.000:- för en sådan i Sverige, om den är FIN.
Skapligt mycket jobb att bygga om en 900 94- från Höger->Vänsterstyrning.
Mvh
Håller med… 10000 under normpris är alldeles för optimistiskt! Högerstyrda bilar i Sverige brukar ligga på ungefär halva priset för motsvarande vänsterstyrda.
Bygga om till vänsterstyrning skulle jag aldrig få för mig att göra!! I en cab ligger man ändå inte och gasar och kör om, de pengarna och den energin skulle jag hellre lägga på att få bilen riktigt fin!
Ja nu är det ju ingen gammal postbil vi snackar om utan en Saabcab, att droppa tiotusen räcker era Snåljåpar!
Det finns för närvarande inte en enda Saabcab under sextiotusen på blocket, om han skulle lägga ut sin för strax under femtio så blir den förmodligen inte en dag gammal.
Att göra tiotusen upp på att bygga om till vänsterstyrt skulle i alla fall inte jag backa för. Det finns ju värre saker man tar på sig, laga rost tex. 😥Kaparn wrote:Ja nu är det ju ingen gammal postbil vi snackar om utan en Saabcab, att droppa tiotusen räcker era Snåljåpar!
Det finns för närvarande inte en enda Saabcab under sextiotusen på blocket, om han skulle lägga ut sin för strax under femtio så blir den förmodligen inte en dag gammal.
Att göra tiotusen upp på att bygga om till vänsterstyrt skulle i alla fall inte jag backa för. Det finns ju värre saker man tar på sig, laga rost tex. 😥Inte för att gnälla, men är du medveten om att du behöver ett KOMPLETT elsystem till hela bilen tex?
Styrväxel, bygga om torpedväggen, pedalställ, rattstång m.m…
Inte mycket som stämmer, hade de vart en Turbo kunde man ju gjort det, men det e ju inget som lockar kanske med en 2.3, iaf inte från min syn.
Dessutom finns de Saab cab under 60 på blocket 🙂
Mvh
Kaparn wrote:Det finns för närvarande inte en enda Saabcab under sextiotusen på blocket,http://www.blocket.se/vi/11798056.htm?ca=16_s
http://www.blocket.se/vi/11766406.htm?ca=16_s
http://www.blocket.se/vi/11591896.htm?ca=16_s
http://www.blocket.se/vi/11580402.htm?ca=16_sKaparn wrote:Varför visar du annonser på en massa Oplar det vill väl ingen ha? Sista riktiga Caben tillverkades -93 och det såldes visst några få -94 men sen är det slut. Dom där är Ungefär lika sexiga som pölsa.JORÅ.. å lugn i båten nu! jag skulle gärna skaffa mej en Saab-cabbe men isåfall så ny som möjligt och skiter fullständigt i om det är mest Opel i botten och jag är då rakt inte spekulant på nån gammal cabbhäck från -93 å äldre.
Kaparn wrote:Varför visar du annonser på en massa Oplar det vill väl ingen ha? Sista riktiga Caben tillverkades -93 och det såldes visst några få -94 men sen är det slut. Dom där är Ungefär lika sexiga som pölsa.Förmodligen för att denna tråden gäller en bil från -98… 😉
Var snälla mot varandra nu! 😀
Pelle
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.