Hur kopplar man Usa lyktor på og900??

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Hur kopplar man Usa lyktor på og900??

• Författare

Har köpt mig ett par Usa lyktor till min og900…

Funderade på vilken funktion de ”inre”(se bild) lyktorna har samt hur/vart de skall kopplas in??

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/5848Picture%20001.jpg

Tackar på förhand!
      Mvh L-O.

december 19, 2004 kl. 10:02 #90659

Är inte de inre dimljus?Liknar det i allafall,isåfall ska de väl kopplas in med egen knapp via relä naturligtvis.

december 19, 2004 kl. 10:40 #90660

Förmodligen är det som sagt dimljus – och
          skall ha en egen knapp!

Det är nog ett mindre helvete att koppla in
          dessa 😡 så efter julhelgen kan du höra
          av dig – så kan jag väl ge dig en slant när
          du tröttnat på dessa

Gunnar

december 19, 2004 kl. 11:14 #90661

De inre lyktorna är nog parkeringsljus, det ser nämligen ut som en plastlins i mina ögon. Vad är det för lampa?

december 19, 2004 kl. 11:17 #90662

Jag hade mina inkopplade på varselljusen eller hörnljusen, slocknade alltså när jag vred över till halvljus, egen också brytare förstås. Ljusen är inga dimljus utan mer en usa-standard av positionsljus.
              Om jag minns rätt följde det även med orange lampor vid inköpet och det är väl dom som är US-modellen eller standarden där.
              Ger förövrigt bilen ett klart trevligt utseende men tillför inget ur ljushänseende.

Mvh

december 19, 2004 kl. 11:20 #90663

Stämmer, det är positionsljus, och glasen till dessa är av glas inte plast.

december 20, 2004 kl. 09:19 #90664

Hallojj!!

Tackar för alla svar…

Vet dock fortfarande inte hur de skall kopplas? :confused:
                  De ”inre” ¨är i plast inte av glas!!

Mvh L-O.

december 20, 2004 kl. 10:40 #90665

I original är det som sagt positionsljus, med orange glödlampa. Kopplas tillsammans med parkeringsljuset! Dock är orange ljus framåt inte tillåtet här i sverige (grrr) så en vanlig vit 5W-lampa rekommenderas om du vill vara laglig. Om du vill vara snygg så sätt i orange i alla fall, och var beredd på ev skäll från ordningsmakten.

december 20, 2004 kl. 14:23 #90666

Tackar samtliga ingen.. nu är allt utrett

Mvh L-O.

december 20, 2004 kl. 21:02 #90667

Jag har nya strålkastarsarger i originalkartong dessa har glas av glas, men det kan ju ha ändrats med åren.

maj 27, 2005 kl. 19:51 #90668

Jag läste tråden The Superswedes och blev nyfiken på 900 US front.
                          Vilken typ av insats är det för huvudstrålkastaren? Jag antar att det i USA var ”sealed beam”(?). Är den utbytbar med en H4-insats eller annat ”normalt”? Finns det någon annan bil som använder samma format på insatsen? Jag har ingen 900 men är ändå nyfiken…

maj 28, 2005 kl. 06:24 #90669

Nej det äe inte samma strålkastare som V4/99. Anledningen till att SAABarna i USA hade speciella strålkastare var ju deras lag som sa att bilarna inte fick ha rektangulära strålkastare.
                            900:ans är därför kvadratiska, vilka andra bilar dessa fanns på har jag ingen aning om men storleken kan jag kolla upp när jag kommer till garaget.

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.