Hur kopplar man Usa lyktor på og900??

Forum Övrigt Allmänt Hur kopplar man Usa lyktor på og900??

Detta ämne innehåller 11 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-05-28 06:24.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare

larsola
    Deltagare

Har köpt mig ett par Usa lyktor till min og900…

Funderade på vilken funktion de ”inre”(se bild) lyktorna har samt hur/vart de skall kopplas in??

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/5848Picture%20001.jpg

Tackar på förhand!
    Mvh L-O.

pelleturbo
    Deltagare

Är inte de inre dimljus?Liknar det i allafall,isåfall ska de väl kopplas in med egen knapp via relä naturligtvis.

gunnars
    Deltagare

Förmodligen är det som sagt dimljus – och
    skall ha en egen knapp!

Det är nog ett mindre helvete att koppla in
    dessa 😡 så efter julhelgen kan du höra
    av dig – så kan jag väl ge dig en slant när
    du tröttnat på dessa

Gunnar

mikael jardstam
    Deltagare

De inre lyktorna är nog parkeringsljus, det ser nämligen ut som en plastlins i mina ögon. Vad är det för lampa?

bluesman
    Deltagare

Jag hade mina inkopplade på varselljusen eller hörnljusen, slocknade alltså när jag vred över till halvljus, egen också brytare förstås. Ljusen är inga dimljus utan mer en usa-standard av positionsljus.
    Om jag minns rätt följde det även med orange lampor vid inköpet och det är väl dom som är US-modellen eller standarden där.
    Ger förövrigt bilen ett klart trevligt utseende men tillför inget ur ljushänseende.

Mvh

anders dahl
    Deltagare

Stämmer, det är positionsljus, och glasen till dessa är av glas inte plast.

larsola
    Deltagare

Hallojj!!

Tackar för alla svar…

Vet dock fortfarande inte hur de skall kopplas? :confused:
    De ”inre” ¨är i plast inte av glas!!

Mvh L-O.

enor
    Deltagare

I original är det som sagt positionsljus, med orange glödlampa. Kopplas tillsammans med parkeringsljuset! Dock är orange ljus framåt inte tillåtet här i sverige (grrr) så en vanlig vit 5W-lampa rekommenderas om du vill vara laglig. Om du vill vara snygg så sätt i orange i alla fall, och var beredd på ev skäll från ordningsmakten.

larsola
    Deltagare

Tackar samtliga ingen.. nu är allt utrett

Mvh L-O.

anders dahl
    Deltagare

Jag har nya strålkastarsarger i originalkartong dessa har glas av glas, men det kan ju ha ändrats med åren.

david a
    Deltagare

Jag läste tråden The Superswedes och blev nyfiken på 900 US front.
    Vilken typ av insats är det för huvudstrålkastaren? Jag antar att det i USA var ”sealed beam”(?). Är den utbytbar med en H4-insats eller annat ”normalt”? Finns det någon annan bil som använder samma format på insatsen? Jag har ingen 900 men är ändå nyfiken…

anders dahl
    Deltagare

Nej det äe inte samma strålkastare som V4/99. Anledningen till att SAABarna i USA hade speciella strålkastare var ju deras lag som sa att bilarna inte fick ha rektangulära strålkastare.
    900:ans är därför kvadratiska, vilka andra bilar dessa fanns på har jag ingen aning om men storleken kan jag kolla upp när jag kommer till garaget.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng