hur mkt är en saab 900 värd?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / hur mkt är en saab 900 värd?

• Författare

tja besiktiga min bil idag o tänkte att ja skulle försöka sälja den ev byta.

men överallt får ja höra tvekande svar o bud på max 5-10k osv…. riktigt synd…man blir lite däppig :/
      för de går bra u ser bra ut o e förbannat roliga att köra 😀

va e en gammal 900 värd idag typ?

ngn får gärna värdera min med som ett exempel 😛

http://www.garaget.org/mateart
      tacksam för svar mvh mattias

september 1, 2012 kl. 00:25 #192691

Det är alltid svårt att uppskatta värde på saker, och speciellt bilar, för det är ju så individuellt hur mycket man vill betala/ha betalt för nåt. Men det gissar jag att du redan vet sen länge.

Som ett snabbt svar, av dina bilder på garaget att döma, så skulle jag nog kunna tänka mej kring mellan 10-20 tusen för din blåa. Beroende på skicket så klart.

september 1, 2012 kl. 21:00 #192710

Efter att ha tittat på bilderna du har på garaget så tror jag att jag förstår lite de reserverande buden. En bil som är märkbart modifierad kan vara lite svårare att sälja till ”vanliga” personer som inte riktigt förstår sig på att det egentligen handlar om förbättringar mot originalet. (gnidiga svensson som ser ”trimm” som satans påfund… Har varit med om några…)
          Själv så skulle jag nog tycka att du, med de förbättringar du gjort, borde få iaf 15-20k, mot att den är fräsch för övrigt också 🙂 Jag skulle då lätt kunna börja med ett bud på 15k 🙂

september 2, 2012 kl. 12:14 #192718

Tyvärr är det nog så att man inte får tillbaka vad man lagt ut på modd, hur fint det än blir… Och den där bilen är ju jäkla fin. Gillar ditt motorrum. I en bättre värld skulle du genast få 20k+ för den där, såtillvida den spelar lika fint som den ser ut.

september 3, 2012 kl. 14:41 #192750

@Big Nyz wrote:

Tyvärr är det nog så att man inte får tillbaka vad man lagt ut på modd, hur fint det än blir… Och den där bilen är ju jäkla fin. Gillar ditt motorrum. I en bättre värld skulle du genast få 20k+ för den där, såtillvida den spelar lika fint som den ser ut.

nä men de visste ja la redan att man inte går + påt 😉

men får tacka för svar, då tror ja att ja sa rätt pris http://www.blocket.se/goteborg/Grymm_Saab_900_turbo_42426486.htm?ca=15&w=1

september 8, 2012 kl. 18:41 #192796

En og900 är om man säger sjukt undervärderad i Sverige för att ”folk” ser de som gamla brukishäckar varenda en!…

Tyskar Holländare betalar det bilen är värd….tyvärr sant för hade alla eg. varit skit taggade på og så hade alla fina ex rullat kvar här, men icke det.

Bilar som är modifierade betalas tyvärr kass för om de inte är i riktigt bra skick och välbyggt.

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.