Hur ska kablarna på tändlåset sitta på en 900 -79?

Forum Modellspecifika forum OG900 Hur ska kablarna på tändlåset sitta på en 900 -79?

• Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2011-11-07 20:04 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    saabfredde
    Deltagare

Haynes handbok är inte mkt till hjälp.

Snälla kan nån ta ett kort eller berätta hur dom ska sitta vore jag tacksam.

Mvh Fredrik

saabaero
    Deltagare

T16 -87 är detta taget på

Uploaded with ImageShack.us

bovy
    Deltagare

Enligt verkstadshandboken för din årsmodell:

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

saabfredde
    Deltagare

Tack för hjälpen!!

(ett tips: växla inte kablar mellan 50 och 54, det blir automatisk start så att säga, när man her på tändningsläget startar den)

saabaero
    Deltagare

@saabfredde wrote:

(ett tips: växla inte kablar mellan 50 och 54, det blir automatisk start så att säga, när man her på tändningsläget startar den)

Berätta gärna hur det gick till när du lärde dig det – låter som en kul erfarenhet 🙂

saabfredde
    Deltagare

Jag felsökte för jag hade ett ett el-fel i bilen, hade haft lös alla kontakter på tändlåset och mätt strömen,
    sen när jag mätte på säkringarna uppe i hållaren så startar den helt plötsligt av sig själv,
    från att ha varit hel död till att starta av sig själv….
    Något så rädd jag blev, jag hade ändå tur, den stod på pallbockar och ingen växel var i så jag skyndade mig bara i paniken att slita av minuskabeln från batteriet… Sen började jag tänka och då förstod jag att jag måste ha kopplat fel så den startar i tändläge…
    Jag bytte plats på kablarna, 50 och 54 och har idag varit ute och kört..

Frid och fröjd 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng