Huvudbromscylinder Saab 96 1965
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2025-09-20 14:06 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Huvudbromscylinder Saab 96 1965
Någon som har provat att montera en huvudbromscylinder från en 1968 Amazon/1800 på Saaben, den har vertikala fästöron och 57 mm cc mellan hålen, så långt ser det ju bra ut. Bromsrören på fel sida men det går ju att lösa.
Hej. Inget jag har erfarenhet av. Berätta gärna hur det går om du bestämmer dig för att testa. Det ser ut som att bromsrör behöver modifieras även om du köper huvudcylinder från SSK Reservdelar AB. Mvh Bengt 
Tjena. Jag har monterat en huvudbromscylinder från en Volvo 240 och det var ju inte så krångligt. Mycket större cylindervolym så man behöver ju inte ta i så mycket när man bromsar. Det här är 14 år sedan så minns ju inte hur jag gjorde exakt? Men körde någon sorts övergång från tum till mm för att få ihop det till volvocylindern. Lycka till det där grejar du💪
Hello.
J ai un MC identique pour conduite à droite et je cherche un raccord benjo assez mince car la sortie est tres proche du MC d embrayage.
Help!
Best regards
Dominique (France)
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem