Hvordan er bensintanken festet i en 96 v4 1968?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Hvordan er bensintanken festet i en 96 v4 1968?

• Detta ämne är tomt.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    oystein
    Deltagare

Jeg har problemer med å forstå hvordan besnsintanken i min 68 modell skal være festet. Tanken var tatt ut da jeg kjøpte prosjektet for 16 år siden. Det er er to stålstropper som følger med, men det ser ut til å være ca 2 cm for korte til at det går an å feste de i skruehullene som står der. Så er det noen gummiknotter som ser ut som om de skal ligge under tanken. Hvor skal disse plasseres? Hadde vært fint om noen med en 68 modell kunne se og ta bilde av tankinnfestinga si. Det er ikke godt forklart i verkstedhåndboka.

mvh, Øystein

Janne Hagnell
    Moderator

Stålstropparna hakar du i golvet och sedan spänner du dem runt tanken med långa skruvar. De ska mao vara för korta.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

oystein
    Deltagare

Takk for raskt svar Janne. Hadde det vært mulig for deg å få tatt et bilde av dette hvis du får tid?

Janne Hagnell
    Moderator

Har tyvärr inte bilen hemma men kan kanske gå i helgen.

96 V4 1975 ”Bollen”

Bengt Åkesson
    Deltagare

tank

/B

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    oystein
    Deltagare

Hei Bengt og Janne. Jeg ble dessverre ikke klokere av bildet ditt. Har tatt bilde av slik det ser ut for meg. Ser ot som spennbåndet mangler ca 4 cm for å nå fram til skruehullet. Er det noe åpenbart jeg overser?
    Mvh, Øystein

Bilagor:
    59deluxe
    Deltagare

Hej Öystein.
    Spännbanden skall monteras längre ut mot gavlarna på tanken du ser var dom suttit tidigare på tanken,
    sedan spänner du spännbanden med en krok till varje spännband med vingmutter igenom dom yttre hålen.
    Du skall alltså inte skruva i dom hål du tror,ta bort ryggstödet och arbeta inifrån cupe’n.
    du saknar troligtvis två krokar med vingmuttrar.
    Ursäkta svenskan.
    Mvh. Håkan.

oystein
    Deltagare

Ahaaa! Da forstår jeg. Ser jo at krokene med vingmutter sitter der inne i et hull og det er bare å skru ut og huke tak i spennbandet. Flott! Tusen takk for hjelpa!!😊

Janne Hagnell
    Moderator

Ur reservdelskatalogen.

96 V4 1975 ”Bollen”

Bilagor:
    oystein
    Deltagare

Slik ble det tilslutt. Nå sitter tanken godt.
    Detalj av kroken i spennbandet. Vingemuttere sitter inni hullet. Skrur den til innafra coupeen.
    Takk for god hjelp folkens!

Bilagor:
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.