Ihopslagning av forum, 900klubben och SSK

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Ihopslagning av forum, 900klubben och SSK

• Detta ämne har 27 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-29 20:57 av .
Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    le20 thomas
    Deltagare

@LE2,0 Thomas wrote:

@Sulo wrote:

En av våra moderatorer (tack Christian!) upptäckte ett fel där användare från 900klubben kunde logga in men inte se något i forumet. Jag felsökte och såg att dessa användare saknade grupptillhörighet, vilket åtgärdades manuellt.

Jag kan inte heller sen något…. (Det finns inga kategorier i forumindex) när jag är inloggad.
    Utan inloggning så syns kategorier.

O hejsan….. efter tre fyra in o utloggningar verkar allt vara där så glöm min fråga….
    Som vanligt snyggt jobbat med sammanslagningen :race

Jonathan
    Deltagare

Mja, du har faktiskt rätt Thomas. Jag ramlade över ett annat fel med användare/grupper här. Fixade det lite snabbt för dig, men håller på att ordna det mer genomgående för alla berörda.

Har jag sagt att det är ett helvete att hantera användare, grupper, kategorier och rättigheter i phpBB? :crashed:

le20 thomas
    Deltagare

@Sulo wrote:

Mja, du har faktiskt rätt Thomas. Jag ramlade över ett annat fel med användare/grupper här. Fixade det lite snabbt för dig, men håller på att ordna det mer genomgående för alla berörda.

Har jag sagt att det är ett helvete att hantera användare, grupper, kategorier och rättigheter i phpBB? :crashed:

Ojdå.
    Då är det ju ännu bättre jobbat om du redan hade koll :AP
    Sammanslagningar är väl alltid tungt men va rädd om datorn och rejsa :race vidare mot vad som verkar vara en lysande lösning. :TY :wrench

:AP :AP

Pst….. att hantera oss användare i verkligheten är nog ännu värre :duck

exlssn
    Deltagare

Trevligt. Massa med mer trådar att läsa omkring i. Lite ovan nu till en början men det ska nog re sig 🙂

http://www.garaget.org/shinyhead
    Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08

lars olsson
    Deltagare

Aha, detta kan då förklara att senaste inläggen i olika kategorier har fått datum som är längre tillbaka än vad senaste inlägget är. Ex. hos mig visar kategorin ’Bilar köpes’ senaste inlägget Jan 25 2012 vilket inte är rätt.
    Detta kan ju vara något som rättar sig självt i och med att nya inlägg blir skrivna.

/Lars

Jonathan
    Deltagare

Så, nu ska kategorierna på förstasidan vara synliga för alla användare. Men rapportera gärna till mig om något ser konstigt ut ändå.

@Lars Olsson wrote:

Detta kan ju vara något som rättar sig självt i och med att nya inlägg blir skrivna.

Ja, precis. När man slår ihop två forum på detta sätt så adderas alla inlägg från det andra forumet (900klubben) till det första forumet (SSK). Dessa inlägg får ett högre inläggs-ID och forumet tror därför att de är nyare. Men det löser sig med tiden.

Som alltid, förstklassigt jobb av Webmaster! Och även en stark insats från Moderatorer, mig undantagen då jag körde lite stenålder-style igår utan dator och telefon!

Riktigt kul att se att en del av de flyttade medlemmarna funnit sig riktigt bra i flytten.

Martin
    Deltagare

+1

antonn
    Deltagare

Allt verkar fungera bra men jag har ett litet ”bekymmer”!
    Jag kan inte ändra tidigare inlägg som jag gjort, det är ingen fara egentligen eftersom jag står för allt tok jag skriver men i min projekttråd så vill jag gärna ha möjligheten att ändra i rubriken så den stämmer överens med det som är aktuellt just nu.
    På 900klubben så gick jag bara in och ändrade i första inlägget vad rubriken skulle vara. Kan jag göra samma sak här eller är rubriken satt i sten?

/Anton

Jonathan
    Deltagare

Rubriker kan ändras av administratörer/moderatorer. Så det är bara att skicka ett PM så fixar vi det.

hollandare
    Deltagare

Bra jobbat Jonathan! :thumbsup:

Jonathan
    Deltagare

Det har nu gått 2 1/2 månad sedan forumen för 900klubben och SSK slogs ihop. Bortsett från de saker som ni rapporterade (och som åtgärdades) i denna tråd så har jag inte sett några andra märkbara fel eller konstigheter relaterade till denna ihopslagning. Det är nästan så jag vågar påstå att allt är bra (man vet aldrig med vårt forum, med serverkraschar och rasade tabeller). 😉

900klubbens medlemmar har kommit in och bidragit väldigt bra i vårt forum. Flera projekt från 900klubbens forum lever vidare i högsta grad och aktiviteten i våra 900-kategorier har varit klart högre på sistone. Flera trådar från 900klubbens forum blev även ”Guldtrådar” hos oss (viewforum.php?f=42). Riktigt roligt att se det!

Den särskilda kategori som vi satte upp för 900klubben har dock varit mindre aktiv. Faktum är att vi, sedan ihopslagningen, bara har sett en (1) ny tråd i denna kategori (en tråd som även lades upp under ”Allmänt”). Efter diskussion mellan moderatorerna så har vi beslutat oss för att ta bort denna kategori (och flytta trådarna i den kategorin till andra kategorier).

900klubben är därmed helt ”assimilerad” i SSK. :CH

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng