Ihopslagning av forum, 900klubben och SSK

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Ihopslagning av forum, 900klubben och SSK

• Detta ämne har 27 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-29 20:57 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Jonathan
    Deltagare

I kväll, tisdag 12/8, kl. 20:00 kommer vi att påbörja en ihopslagning av forumen för 900klubben.se och saabklubben.se. Arbetet beräknas ta ca 1h och under denna tid kommer båda dessa forum att enbart vara läsbara (man kommer inte kunna skapa nya trådar/inlägg).

När ihopslagningen är klar så kommer trådar, inlägg, användare, PM och bilder från 900klubbens forum att vara en del av Saabklubbens forum. Merparten av befintliga kategorier hos 900klubben passar naturligt in hos Saabklubben. 900klubben kommer även att få en egen kategori, dit alla besökare till 900klubben.se kommer att vidarebefordras.

Ihopslagningen har föregåtts av ordentlig planering och skarpa tester (i separat servermiljö). Det är inte första gången som vi utför en sådan här ihopslagning, exakt samma sak skedde tidigare i år hos Saabklubben: viewtopic.php?f=43&t=37249. Den ihopslagningen var 5-6 ggr större och utfördes mycket väl.

Vi tror och hoppas att denna ihopslagning kan bidra till ökad aktivitet och delaktighet i forumet. Vi är alla Saab-entusiaster och ju mer vi samarbetar desto bättre för oss alla. Det ska vara enkelt att få hjälp, tips och delar till våra bilar och det är exakt vad Svenska Saabklubben arbetar för.

Om ni har några frågor eller om ni stöter på något fel efter ihopslagningen så får ni gärna rapportera det här. Våra moderatorer är förberedda på detta och kommer att arbeta aktivt bl a med att kategorisera trådar efter ihopslagningen.

Martin
    Deltagare

:AP :AP :AP

Janne Hagnell
    Moderator

Härligt jobbat! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Trevligt :race

Jonathan
    Deltagare

Nu är 900klubbens forum ihopslaget med SSK:s forum.

Samtliga kategorier/trådar från 900klubben är placerade under kategorierna längst ner på förstasidan, med 900-prefix. Dessa kommer nu att sorteras till motsvarande ordinarie kategorier i SSK:s forum.

Om ni upptäcker några fel, meddela det gärna här eller via e-post till @saabklubben.se”>webbmaster@saabklubben.se.

Martin
    Deltagare

Bra jobbat och ett lysande exempel på klubbsamarbete och Saabanda i praktiken!

BRA GJORT!

M.Broberg
    Deltagare

SNyggt gjort

men känns tråkigt att mininläggsmätare ligger på 11 nu, såg fram mot att slå över 2000 snart.

William
    Deltagare

Mycket bra jobbat! :AP

Jonathan
    Deltagare

@M.Broberg wrote:

SNyggt gjort

men känns tråkigt att mininläggsmätare ligger på 11 nu, såg fram mot att slå över 2000 snart.

Du har sannolikt ett dublettkonto här nu (du var även registrerad på 900klubbens forum tidigare). Jag kommer att gå igenom och slå ihop alla dessa konton, så att man får rätt inläggsantal osv. Det fixas här inom kort!

M.Broberg
    Deltagare

@Sulo wrote:

@M.Broberg wrote:

SNyggt gjort

Du har sannolikt ett dublettkonto här nu (du var även registrerad på 900klubbens forum tidigare). Jag kommer att gå igenom och slå ihop alla dessa konton, så att man får rätt inläggsantal osv. Det fixas här inom kort!

Jahaaaa.

ja då så!

Jonathan
    Deltagare

Så, nu är alla dublettkonton fixade. Alla konton som haft olika användarnamn hos 900klubben och SSK, men samma e-postadress, har slagits ihop (till användarnamnet hos SSK). Om någon av dessa 100 st konton är missnöjd med sitt användarnamn så är det bara att meddela mig så fixar jag det.

Inläggsräknaren är likaså fixad. Nu ser vi fram emot att du ska slå över 2 000 inlägg här då, M.Broberg. 😉

antonn
    Deltagare

Hade helt missat det här så jag blev lite snopen när jag skulle in på forumet och kika :mrgreen:
    Jag tror att det här var en bra idé, det har varit lite dåligt med aktivitet på 900klubben på senaste tiden och många la upp samma frågor på både 900klubben och på SSK, vissa har ju även haft projekttrådar på båda forumen.
    Avslutar med att säga bra jobbat till er som skött överföring av trådar, PM och konton! Allt verkar fungera som det är tänkt :AP

/Anton

Jonathan
    Deltagare

En av våra moderatorer (tack Christian!) upptäckte ett fel där användare från 900klubben kunde logga in men inte se något i forumet. Jag felsökte och såg att dessa användare saknade grupptillhörighet, vilket åtgärdades manuellt.

99t2
    Deltagare

:race
    Tack Jonathan för ett excellent jobb.

le20 thomas
    Deltagare

@Sulo wrote:

En av våra moderatorer (tack Christian!) upptäckte ett fel där användare från 900klubben kunde logga in men inte se något i forumet. Jag felsökte och såg att dessa användare saknade grupptillhörighet, vilket åtgärdades manuellt.

Jag kan inte heller sen något…. (Det finns inga kategorier i forumindex) när jag är inloggad.
    Utan inloggning så syns kategorier.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng