immig 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 immig 9000

Detta ämne innehåller 8 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2009-10-27 08:59.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

gagnefsbon
    Deltagare

Min 9000-92 har nyligen fått en krämpa som yttrar sig i att rutorna immar igen totalt, även vindrutan drabbas i utkanterna. Problemet uppträder efter ca 10 min körning vid temperaturer under +10 grader och håller sedan i sig. Det spelar ingen roll om ac eller econ knappen är intryckt. Värmepaketet är relativt nytt likaså kupefläkten.
    Förslag någon? Har i och för sig ej kollat kupefiltrets skick. Recirkulationsspjället funktion har jag heller ingen aning om.

saab93-56
    Deltagare

har haft samma problem och jag gjorde som så att börja med att torka golvet ur med alla gummimattor och kör på en kupevärmare så att du är helt säker på att fibermattorna är torra så har du imfritt sen för är dom sura så verkar det som det motarbetar det du blåser upp låter knepigt men det blev bra på min,,,9000-96,a,mvh Ronny

William
    Deltagare

När du åtgärdat ev. blöta områden kan en torrboll vara bra till den ”allmänna” fukten. Mycket tempväxlingar i väderleken på hösten som skapar mycket kondens och därmed fukt…

97sonett
    Deltagare

sätter en guldpeng på att spjällmotorn till friskluftspjället har fastnat i öppet läge, alltså den tar inte in någon friskluft utan cirkulerar bara runt kupèluften.
    Det kontrollerar du genom att lyfta på akvariet.
    Där ser man spjället.

Själva motorn sitter vid mittkonsollen på pass-sidan under handskfacket upp till vänster.

janne2takt
    Deltagare

Håller med 97 sonett att det är den motorn som gett upp hade samma problem själv på en 9000 en gång de sa bara POFF så var rutan igen immad 🙂

soulmannen
    Deltagare

jag håller också med,, hade precis samma på min 9000 bytte den lilla motorn o poff så var imman, väck..

rodder76
    Deltagare

Klassiskt ”fel” på 9000
    Att tragla med torrbollar och skräp istället för att åtgärda problemet ser jag ingen större vinst i. Följ 97sonett’s tips 😉

bovy
    Deltagare

Hej.
    Håller med föregående talare och hänvisar till denna tråden med tips och trix: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=6&t=65750

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

gagnefsbon
    Deltagare

Tack för värdefulla tips allihopa. Jag ska ta mig en match med den där spjällmotorn som av svaren att döma verkar vara den skyldige.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.