Importera bil från Norge.
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-09-06 19:22 av Janne Hagnell.
-
FörfattareInlägg
-
september 2, 2012 at 08:16 #6357
En arbetskompis frågade här i veckan vad som gäller om han köper en beg bil i Norge och vill ta hem den. Hittar bara info om nya bilar!
Någon som vet?
Knepigt och dyrt att ta in från ett icke EU-land. Hämta bilen i England stället, otroliga priser och du kan få en med ratten på rätt sida nästan gratis. Att byta lysen och plåtar samt köra hem den går på under 10 000 om du är lite listig. Jag har hämtat 4 stycken där till dags dato.
Här är en turbo cabbe som kommer att gå för runt 5000 spänn. IOFS. med ratten på fel sida men vi har ju billiga grejor att konvertera den med från skroten eller hur?
http://www.ebay.co.uk/itm/Classic-1992-SAAB-900-T-16S-CONVERTIBLE-BLUE-195k-/320976880556?pt=Automobiles_UK&hash=item4abbb683acHär är en med fast pris på under 7 papp.
http://www.ebay.co.uk/itm/Classic-900i-convertable-/200815333321?pt=Automobiles_UK&hash=item2ec186cfc9september 6, 2012 at 06:24 #47229Å så får man en trevlig resa också! :CE
Ja, inte för att det är fult i Norge, men ändå.96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”@Janne Hagnell wrote:
Å så får man en trevlig resa också! :CE
Ja, inte för att det är fult i Norge, men ändå.Jo det är sant. Jag och min sambo köpte en MGF en liten öppen sportbil på Ebay och som stod strax Norr om London, köpte biljett på Ryan air för hundra spänn, vi blev hämtade på flygplatsen av säljaren sedan betalade vi, hoppade in i bilen och drog en repa runt Wales på nio dagar därefter tog vi färja, Dover – Calais (ja jag sjöng hela båtresan).
Resan upp genom Europa bjöd bara på ett aber och det var när vi fick punktering i Belgien och det visade sig att låsmutternyckeln var sönderdragen med tryckluftsverktyg och jag blev tvungen att skära sönder fälgen med vinkelkap för att kunna få dit reserven. Förutom det så gick resan jättebra. :CE
Om man har mer bråttom så kan man ta färjan Hull – Esbjerg och hamnar då i Danmark eller den andra som går mellan Newcastle och Amsterdam, den tog jag sist och då tog jag kvällsbåten och vaknade då utsövd sedan övernattade jag nästa gång i Neustadt i Norra Tyskland (det är en liten turistort som knappt syns på kartan, off season så nattar man där för runt 300:- pp) och det är bara några mil från Danska gränsen och därifrån kör jag hem på en dag. Bara två övernattningar alltså.september 6, 2012 at 10:44 #47243När jag för några år sedan blev strandsatt i Skottland pga det isländska askmolnet så övervägde jag allvarligt att lösa det med att köpa något kul gammalt engelskt. Det föll på att alla färjor var fullbokade av andra flygresenärer.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”september 6, 2012 at 16:14 #47246Just att flytta bilar mellan Sverige och Norge fram och tillbaks är ganska dyrt.
Jag bor ju i gränsbygder och vet ingen som gjort detta pga kostnader och byråkrati och då jobbar ändå en stor del av alla bekanta i Norge.Nu är ju inte “dyrt och krångligt” ett bra svar på din fråga, men jag tipsar om att kontakta morokulien i charlottenberg. Där hjälper de till med sådant och kan säkert hänvisa dig vidare om inte annat.
september 6, 2012 at 19:22 #47258Morokulien!! Det existerar fortfarande ?! :ID :AP
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.