Införsel av og900 cab till Sverige

Forum Modellspecifika forum OG900 Införsel av og900 cab till Sverige

Detta ämne innehåller 5 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2009-11-19 11:18.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

The Griffin
    Deltagare

Är sugen på att importera en og-cab från Italien… Tänkte höra om någon på forumet kan ge lite tips och råd på vad som är viktigt att tänka på/göra?

cabmange
    Deltagare

Att man inte kan lite på Italienare.

Pm.a mig så kanske vi kan ta en muntlig konversation över telefon.

//MH

turbocab
    Deltagare

Rent spontant så är dom rätt billiga här nu… Tveksamt om du kommer tjäna nåt på det, kanske om du hittar en rostfri ovanlig vagn. I stort sett alla og därnere har små skavanker, pyssel med lister, kofångare mm som kanske kan vara ett problem att fixa här hemma numera pga reservdels tillgången. Men om priset är ok, och bilen jättefin, så är det inga problem alls. Men Cabmange har rätt, Italinerare kan man inte lita på. Jag åkte själv till Milano för en 900 Aero som var äckligt snygg – på bilderna, som var några år äldre än bilen, och besvikelsen var ju fullkomlig. Jag flög hem.

benny900
    Deltagare

Min ogcab är import men jag har inte köpt den i Italien så därför kan jag inte svara på hur det är att importera bil därifrån. Däremot kan jag säga att man ska kolla bilen som vanligt oavsett vem man köper den av. Det finns bilskojare i alla länder.

Anledningen jag ville ha en importbil var att jag ville ha all utrustning men jag ville inte ha rost. Därför köpte jag den i Sverige av en som bara importerat och reggat den med avsikt att sälja. Inte allför många mil att åka och kolla innan man bestämde sig. Kan också vara ett sätt att köpa på. Självklart blir det inte som att åka iväg och köpa den i utlandet men det hade ingen betydelse för mig.

christian
    Deltagare

För åtminstone ett 1-2 år sedan var det så att de dåliga exemplaren var mycket billigare i Tyskland medan dom fina var bra mycket dyrare än i Sverige. Men med dagens svenska bananpesetas är det svårare att få till en lönsam importaffär.

turbocab
    Deltagare

Man ska inte hänga upp sig på enstaka affärer, men de flesta bruks-skickarna runt 10-20.000 mil i Tyskland ligger på runt Eur 10.000 och upp mot 20.000 för finare ex. Allt under 100.000 är ganska risigt, om man gör en snabb koll på tex mobile.de. I sverige såldes förra året en superskick lågmilare AeroCab för nåt över 100k. Jag sålde själv min jättefina vita og900 1990 Cab för 65k i somras, och jag vart inte nerringd. Den var helt rostfri…. Så jag vidmakthåller, det är en dålig affär att köpa en og900 cab utomlands idag. Men man får ha lite tålamod bara och vänta på rätt kärra. Men jag håller med om utrustningen, vill man ha massa träpanel och AC etc så är utomlands större chans att hitta nåt!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng