Inget laddtryck 900 S
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Inget laddtryck 900 S
- Detta ämne har 26 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-08 06:01 av
Blocked.
-
FörfattareInlägg
-
Provade att koppla in en laddtrycksmätare igår för att se vad bilen laddade, mätaren hamnade på
0 bar på fullgas!?
Har bytt några vakuumslangar som var lite dåliga och kollat wastegate armen och den verkar sitta fast.När vi provade med laddtrycksmätaren så satt vi in den på insuget där vakuumslangen från vakuumtanken kommer ifrån.
Vet inte om det är riktigt heller men bilen gick lika som innan…juli 21, 2011 kl. 15:17 #186093Hej tycker du ska byta plats för slangen har min på samma som btr,och wastgate kan sitta fast i öppet läge
har di tagit i ordentligt ❓ är ju bra motstånd i den.
Har turbon laddat normal innan ❓ har samma bil som dig med en speedparts mätare som laddar nu 0,45 (än så länge) 😎Mvh Nisse
Ja, ska byta platsen på laddtrycksmätaren. Ska köpa mig en egen och koppla in via btr.
Jag kunde iaf dra wastegate armen minst 1 cm. Hur mycket ska det gå att röra den?
Kan armen kärva även fast den går att röra för hand?Har inte haft bilen så länge och den har gått lika hela tiden, trodde den gick som den skulle! 🙄
Den hackar inte eller något liknande, ingen rök ur avgasröret, bara att laddet verkar vara borta…En turbobil med icke fungerande turbo är oerhört slö, och det borde du känna. Den går betydligt sämre än en insprutare med samma motorstorlek. 0 bar känns helt fel, t.ex. så ska du ha undertryck på tomgång/motorbroms på upp till -0.8 bar.
Man kan ta bort slangen mellan wastegate och turbokompressorn för att testa om turbon orkar ladda. OBS! Gasa bara väldigt lätt för annars får du rejält överladd.
/Henrik
Bilen är då inte slö iaf! Så det borde inte vara fel på turbon…
Laddtrycksmätaren gick ner på undertryck när bilen stod på tomgång, tror det -8 eller är det
-0.8? Undertryck fanns iaf, men när man gasade på så gick mätaren aldrig över 0 bar.Har nåt fel på kalluften i bilen men det borde väl inte ha nåt med laddtrycket att göra?
Allt verkar ju gå på vakuum på og! 😛juli 22, 2011 kl. 08:35 #186115@jorek wrote:
Bilen är då inte slö iaf! Så det borde inte vara fel på turbon…
Laddtrycksmätaren gick ner på undertryck när bilen stod på tomgång, tror det -8 eller är det
-0.8? Undertryck fanns iaf, men när man gasade på så gick mätaren aldrig över 0 bar.Har nåt fel på kalluften i bilen men det borde väl inte ha nåt med laddtrycket att göra?
Allt verkar ju gå på vakuum på og! 😛Undertryck på tomgång är normal när du gasade var det i neutral och bara gasa ❓ eller tog du en tur
gasar man bara så händer det inget måste belasta motorn 😉Mvh Nisse
juli 22, 2011 kl. 20:36 #186123Har du nån vakuum läckage nånstans ❓ kolla alla slangar är det inte det så kan det vara w-gate som står öppet ändå 😉
Mvh Nisse
juli 23, 2011 kl. 11:53 #186142Dassig WG verkar du juh ha, du skall ha 0.4-0.45 bar i grunt tryck i vilket fall som helst …
Så kolla upp om wg armen går att föra fram o tbx.. den bör iaf gå o rubba en del..
Står den i öppet läge eller läcker så lär du få just 0 i laddtryck.
/M
Har nu provat bilen med borttagen slang mellan turbo och wastegate och det var ingen skillnad!
Bilen gick precis som annars..Har tagit av wastegate armen och den känns okej när man roterar armen.
Själva spjället/armen som wastegate armen sitter i på turbo sidan går lätt att röra!Förstår inte vad felet kan vara!?
Kan dumpventilen vara paj så att jag inte får något laddtryck?
Laddtrycksmätaren stannar fortfarande på 0 bar!! 😥juli 28, 2011 kl. 09:06 #186303Okej wg sitter alltså inte fast vad jag förstå kan nog vara tryckklockan då 😉 som inte fungerar längre
Mvh Nisse
juli 28, 2011 kl. 12:15 #186312Det borde du ha,har du inga trasiga slangar rör eller så ❓
Har du tagit bort anslutningar till turbon och kollat där rör den sig lätt glapp ❓Mvh Nisse
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.