Inget laddtryck 900 S
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Inget laddtryck 900 S
- Detta ämne har 26 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-08 06:01 av
Blocked.
-
FörfattareInlägg
-
@plankan wrote:
Testa ta bort plaströret på insugssidan innan turbon-
känn efter med fingrarna om turbinen ens går runt ………….. 🙄Turbinen gick inte runt!! 😳
Fullt i smågrus i insugsröret!!!Passar en Garrett turbo från en 900 T16 -88B rakt av på en 900 S?
Får för mig att det inte är samma med oljeanslutning och sånt?@jorek wrote:
Turbinen gick inte runt!! 😳
Fullt i smågrus i insugsröret!!!😯 Det där måste följas upp innan du monterar en annan turbo.
Hur ser luftfiltert ut ❓@jorek wrote:
Passar en Garrett turbo från en 900 T16 -88B rakt av på en 900 S?
Får för mig att det inte är samma med oljeanslutning och sånt?88b borde väl vara turbo med vattenkylning-
har den bara det skall det nog inte vara något problem.
Enda skillnaden blir att den inte alls har samma karaktär som mitsu. turbon har.augusti 2, 2011 kl. 15:10 #186403Köp en mistu vet jag 😉 inte så konstig att du inte hade nån ladd 😉 men frågan är hur kommer det grus dit
har du öppet filter ❓Mvh Nisse
När jag köpte bilen bytte jag luftfilter direkt, och det är bara nån månad sen. Det som satt i var också original filter och det såg hyfsat ut.
Men jag vet ju inte om det kan ha varit öppet filter innan det?
Hur ska annars grus och skit ta sig in ända till turbon?augusti 2, 2011 kl. 22:33 #186417Det blir nog rensa allt ordentligt innan den nya turbo kommer på 😉 kanske nån innan
dig som gjorde bort sig ❓Mvh Nisse
Nu har jag bytt turbo till en Garrett TB0358 men fortfarande saknas lite laddtryck!
Har lite mer än 0.2 nu på fullgas..Turbon har suttit på en fulltryckare, kan wastegate armen vara fel spänd nu när turbon sitter på en LTT?
Eller vart ska jag börja felsöka?Om det är en std 900s du kör så borde det jo bara vara att justerar om GLT via armen på WG tills du hamnar på 0.40 bar.
Att den har suttit på en Ftt är ingen garanti att den laddar korrekt på din bil.Annars är det inte helt ovanligt att WG’n kan bli lite ”trött” med åren = behöver en omjust.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.