Instrumentbräda 900-1984
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2024-05-06 06:40 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Instrumentbräda 900-1984
Hej, jag har sprickor i instrumentpanelen på min 900 från 1984. Kan man lga dessa eller måste man byta? Om man måste byta – är detta lätt/svårt?
Hej. I tidningen Bakrutan finns en sida med rubriken Medlemsförmåner där olika företag ger rabatter till klubbens medlemmar. Ett företag på den sidan heter ColorGlo och uppger att de arbetar med inredning. Jag vet inte om de åtar sig jobb på instrumentetbrädor men du kan ju alltid fråga och be om en offert. När det gäller alternativet byte så är nog största problemet att hitta en instrumentbräda utan sprickor, tyvärr vanligt att det blir sprickor och bilarna är ju inte nya längre. Lycka till. Mvh Bengt
Hej igen, jag har ytterligare en fråga.
Jag har köpt en 900 Turbo från 1984, lågmilad. Bilen har stått still inomhus i ca 7 år. Motorn startar o låter bra. Koppling/Bromsar verkar ok. Bilen verkar generellt ok.
Vad rekommenderar Saab kännare att jag skall göra/kolla vid uppstart? Självklart byter jag alla vätskor, filter, stift o remmar – vad mer? Kamkedja/spännare? Vattenpump? Annat?
Grattis. Lågmilad turbo är inte lätt att hitta. Ett tips kan vara att se över vakuumslangar. Mvh Bengt
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem