Instrumentpanel slocknar eller blinkar

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Instrumentpanel slocknar eller blinkar

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2012-06-26 15:46.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26334

    valross
    Deltagare

    Hej! Jag har just köpt mig min första bil: en 900 2,3i från -96. Jag är inte helt ohändig, men de projekten jag åtar mig kommer behöva lösas på en kväll eller över en helg för jag är i behov av bilen för att ta mig till jobbet.

    Symptomet är att hastighetsmätare, varvtalsmätare och andra mätare slocknar, och istället tänds den röda varningstriangeln samt den gula som heter… erm… check display eller nått. Detta händer företrädesvis ca 5 minuter åt gången, både när bilen är nystartad och när jag har kört en stund. Symptomet brukar uppstå tvärt, men när panelen vaknar igen brukar den blinka någon minut innan den blir normal.

    Kan någon ge mig lite tips om var jag ska börja leta efter det här felet? Jag tippar att det inte är helt okomplicerat för den gamle ägaren löste det inte.

    (Förövrigt finns det en massa andra små och stora problem med bilen, men jag tänkte ta ett i sänder 🙂 )

    (Tillägg: Jag har hittat en annan tråd där en jeppe som heter Herman har en brute force-ansats på problemet. Det verkar som de flesta får sitt problem löst av detta. Nu är bilderna borta så jag får inte mycket vägledning av dem, men vågar någon ge sig på att gissa hur lång tid det tar mig? Jag tippar att jag behöver mer än en kväll om jag inte vet vad jag pysslar med… http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=30&t=204789&sid=74de6858c6172d165ce7ebd7e089a5cf&start=0” onclick=”window.open(this.href);return false; )

    #189599

    choffe1989
    Deltagare

    kommer strax att lägga upp en utförlig gör det själv tråd om just detta felet då jag har letat och försökt hitta det i snart två år 🙂

    #191528

    saab92
    Deltagare

    Detta med att intrumenten slocknar beror oftas på ett avbrott i ”kablarna” eller vad det nu heter,som går i elektronikplattan på baksidan av huvudistrumentet. Oftas behövs ett förstorningsglas för att upptäcka skadan som sedan ska lödas ihop, fungerar perfekt. Har gjort det när jag arbetade på Wafab.

    Mvh Oscar 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng