Internationella träffen 2012

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Internationella träffen 2012

• Detta ämne har 40 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2012-08-19 20:29 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Författare
    Martin
    Deltagare

Nu är det dags att planera för nästa års Internationella Saabträff! Denna gång i Belgien. Träffen hålls i anslutning till den berömda racerbana Spa Francorchamps 3-5 augusti 2012.

Martin
    Deltagare

Här är en film från Finska träffen för några månader sedan. Ekipagen väntar på att få åka ut på picknickturen.

http://www.youtube.com/watch?v=qFS9V0sXCjg&NR=1

cabmange
    Deltagare

Japp skall dit.

Men skall man åka plåt eller tygtaks bil det är den största frågan. Vore kul att komma med en 9000 Talladega i fint skick med allt nytt under huven och ny inredning.
    Och vill inte ha hyrbil som i år BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

//MH

Dicst
    Deltagare

Hmm. Det verkar inte vara nåt åka planerat på den berömda banan i samband med denna träff, eller?

Inte vad som framgår av programmet iaf! Men det borde väll gå att lösa på plats!

Jag ska verkligen försöka vara med på denna, frågan är om sköldis orkar den ca 150mil långa resan?

Martin
    Deltagare

Frågan har varit uppe hos arrangörerna, men det visade sig vara alldeles för dyrt att arrangera. Taxi a la Ringtaxin på Nürburgring kanske?

Annars ligger Nürburgring cirka 20 mil från träffen.

toppola
    Deltagare

Skall nog satsa på ” Snabbaste Toppolan” på ringen :CE .

Geert
    Deltagare

@Dicst wrote:

Hmm. Det verkar inte vara nåt åka planerat på den berömda banan i samband med denna träff, eller?

En del av banan är ju vanlig RV, så om inte annat händer där kan du åka denna biten så ofta du vill …

ake svantesson
    Deltagare

12 februari nästa år kan ni väl åka ner å köra historic boucle the spa.. det ligger väl i krokarna det oxå..*ler*

Magnus E
    Deltagare

Japp, ska dit.
    Redan bokat i kalendern :-). Frågan är bara vilken bil man ska åka.

/Magnus

Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
    Magnus E

Martin
    Deltagare

Nu börjar det dra ihop sig till anmälan. 🙂
    Anmälan: http://www.intsaab2012.com/en/

Här kommer en länk för lite inspiration om området Spa
    http://www.spa-info.be/

gindemo
    Deltagare

@toppola wrote:

Skall nog satsa på ” Snabbaste Toppolan” på ringen :CE .

Är sugen på att anta utmaningen. :race

Janne Hagnell
    Moderator

Är det någon som åker och kan tänka sig att skriva och fota till Bakrutan så pm:a mig gärna!
    Med vänlig hälsning,
    Janne
    redaktör

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

toppola
    Deltagare

Hoppas bara man slipper plocka ut ”allt löst i bilen” som det brukar heta på banträffar :read !

uffepuffe
    Deltagare

på väg hem från spa och läser denna tråd och undrar varför största saabklubben har sämst deltagande.vi förlorade även finnkampen .island,bulgarien och grekland är väl ok men man ser att saab är större utanför sverige när man träffar han som just fått körkort och fått en gammal 900 och drömmer om en v4.kan tänka att deltagandet till england blir ännu sämre då det kostar mer att åka dit men jag hoppas jag har fel . :CH

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng