INTSAAB 2013 i england
Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / INTSAAB 2013 i england
- Detta ämne har 82 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2013-08-17 21:51 av
uffepuffe.
-
FörfattareInlägg
-
september 11, 2012 kl. 16:12 #47418
Hej
Jag har själv kollat lite vad det skulle kosta för oss 2vuxna och 2barn(4 och 6år) med bil, hytt,frukost, inga andra måltider inräknat 10,000kr Edsbjerg-Harwich tur & retur
Bila ner till holland och ta färjan Hook-Harwich under 5,000kr tur & retur.
Jag vill undvika att det blir för långa dags etapper med tanke på barnen.
/MAnonymseptember 11, 2012 kl. 16:23 #47419Finlandssvenska divisionen på kommandes med en trupp 95 V4:or.
En del av besättningen ratade IntSaab 2012 för att istället helhjärtat satsa på IntSaab 2013 så borde bli lite fler.
Helt klart kul ju större enhetlig grupp som kan fås ihop samt eventuel mängdrabatt är ju inte fel.
Kommer Team Sweden att delta i Pre Meeting eller åka direkt till huvudträffen?
Härifrån nog tanken att delta i Pre Meeting då brukar vara vädligt trevliga dessa ”för” träffar! Samt kan vara kul att hinna turista lite extra i landet.
Gustav, Finland
Jag tänker åka på träffen, har planerat att åka via Esbjerg – Harwich. Tänkte också stanna kvar en tid på brittiska holmen, finns en massa att titta på i övrigt; Duxford Air Museum och Marshall Amplification bla. Mao, vet inte om jag åker lite tidigare eller senare på tur resp retur.
dags att ta upp ämnet om englandsturen igen.Gjorde ett tappert försök att få ner priserna för en större grupp men dom är så nedsatta den perioden att dom inte kunde gå ner mer. Troligen kommer vårt gäng att åka esbjrg-harwich till england och harwich -hoek van holland hem.Så om någon vill hänga på säg bara till
Japp, Sandra och jag hänger på, dit
Lite osäker på hemvägen,
Hur blir det med övernattning mellan hoek van holland och hem? Man orkar väl inte köra hela vägen hem (153mil!)?Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95
Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
Magnus ETroligen kommer många välja olika alternativ hem.Som lastbilschaufför vet jag att man kan hinna med kielbåten om man sträckkör 4-5 timmar käkar och kör 4 timmar till och har 80 i snitt. Men nu är det gamla 2-taktare,kanske nån barnfamilj.vissa väljer att köra den långa vägen t.e.x om man bor i skåne ,blekinge
@uffepuffe wrote:
Troligen kommer många välja olika alternativ hem.Som lastbilschaufför vet jag att man kan hinna med kielbåten om man sträckkör 4-5 timmar käkar och kör 4 timmar till och har 80 i snitt. Men nu är det gamla 2-taktare,kanske nån barnfamilj.vissa väljer att köra den långa vägen t.e.x om man bor i skåne ,blekinge
Tar man Harwich – Hoenk van Hollad, så är man dr tidigt på morgonen, och har man modern bil så är man i Kiel vid 2 tiden med stopp för lunch och så. Kiel – Göteborg färgan kan man vara vid senast 19.00. Det är 60 mil upp till Kiel.
//MH
@Magnus E wrote:
Men blir det billigare att åka ”Harwich – Hoenk van Hollad” och ”Kiel – Göteborg”, eller är det får att åka en annan väg bara och slippa nordsjön?
Jag har typ 100 mil till Esbjer, eller 40 + 60. om jag åker till kiel sedan hoenk van holland. Därför väljer jag över gbg – kiel – hoenk van hollan -harwich.
Priser på färjan beror på efterfrågan, jag har betalt 2600 + 4000 inklusive frukost-middag, och mellan 3500-5000 kr för esbjer – Harwich. Det är inte pga kostnaden jag skippar esbjer – Harwich, finns en viss anledning till att det sitter spy påsar var 3:e meter på den färjan. Den kan rulla sidledes i typ 18 timmar om man har otur, där hollands färjan har sjön i aktern typ.
//MH
ok mange de va ju de ja skrev, men alla är ju inte ”turbofjollor” :sry .Och åker man i grupp kanske någon bil behöver lite kärlek :wrench på vägen,alla ska ju med båten så varför stressa på semestern :CE . Resan startar för våran del 27/7 0800 till fredrikshamn ,sen esbjerg -harwich på kvällen.Så med god mat och mycket snaps :DR :CH :ROLF blir det nog en trevlig resa om du ändrar dej mange. Hem blir däremot via holland ock tyskland i lugn takt =2-takt. 😆
@uffepuffe wrote:
ok mange de va ju de ja skrev, men alla är ju inte ”turbofjollor” :sry .Och åker man i grupp kanske någon bil behöver lite kärlek :wrench på vägen,alla ska ju med båten så varför stressa på semestern :CE . Resan startar för våran del 27/7 0800 till fredrikshamn ,sen esbjerg -harwich på kvällen.Så med god mat och mycket snaps :DR :CH :ROLF blir det nog en trevlig resa om du ändrar dej mange. Hem blir däremot via holland ock tyskland i lugn takt =2-takt. 😆
Går färjan från Esbjer runt 17.00? Kan absolut tänka mig åka tillsammans, är ju så mycket roligare.
//MH
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.