INTSAAB 2013 i england

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter INTSAAB 2013 i england

• Detta ämne har 82 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2013-08-17 21:51 av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 83 totalt)
  • Författare
    rally
    Deltagare

Jag & Tommy Mattsson samt Magnus Emilsson ämnar också att åka med denna färja.

/Fredrik

tikkis
    Deltagare

Vem vet, hur duktigta arrangörerna är i England om man jämför IntSaab2013 eller typ Saabfestival Trollhättan ?? Menar bara, att det kostar MYYCKET resa från Finland. det är dubbelt färjbiljetten som ska köpas etc., så man har förstås lite förvantan att får välorganiserad äventyr- eller hur ?

cabmange
    Deltagare

@tikkis wrote:

Vem vet, hur duktigta arrangörerna är i England om man jämför IntSaab2013 eller typ Saabfestival Trollhättan ?? Menar bara, att det kostar MYYCKET resa från Finland. det är dubbelt färjbiljetten som ska köpas etc., så man har förstås lite förvantan att får välorganiserad äventyr- eller hur ?

Jag förstår din poäng, det blir inte billigt för dig och att du vill ha valuta för pengarna.

Då vill jag ge dig ett förslag.

Du bör planera in total tid i England om 14 dagar.
    Ett tipps är att kolla lite efter museum och andra sevärdigheter, börja vd Souphamton och gå på ett museum, där de nu visar ett 50 tal james bond bilar, se till att köra småvägar och undvik motorvägarna, kör genom Wales på småvägar, bara de komer ge dig valuta för denna resa, du kommer åka på vägar som du inte kan gissa dig till att de finns, Titanic museum finns som kan vara intressant, museum från andra värdskriget finns. En resa upp genom Scotland bör göras, sök efter en bok av Michael Jackson som handlar om en resa till destelerier som är sevärda.

Är detta inte intressant, köp en flygbiljett över och köp en bil på plats, kör sedan den hem och sälj eller skrota den, eller kanske är det din nya hobbybil. Hittar du en bil så kan jag hjälpa dig att få den till en plats där den väntar på att du kommer dit.

//MH

tikkis
    Deltagare

Bra ide.

alt 1. Måste byta kartis. Hon är inte sugen för bilresor. Jag klömde fråga detta före rekrytering :bh :read
    alt 2. Om typ Ryanair flyger, billigast tur-retur har varit typ 80€ Finland-UK-Finland. Sen hyresbil till festivalen, en övernattning osv. Det är budget resa. Låter tråkigt, men en bra alternativ allafall treffa andra Saabkompissar samt se Fina Saabar.

Janne Hagnell
    Moderator

@tikkis wrote:

Bra ide.

alt 1. Måste byta kartis. Hon är inte sugen för bilresor. Jag klömde fråga detta före rekrytering :bh :read
    alt 2. Om typ Ryanair flyger, billigast tur-retur har varit typ 80€ Finland-UK-Finland. Sen hyresbil till festivalen, en övernattning osv. Det är budget resa. Låter tråkigt, men en bra alternativ allafall treffa andra Saabkompissar samt se Fina Saabar.

Hur lyckades du rekrytera en kartläsare som inte vill åka bil..? :duck

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

uffepuffe
    Deltagare

:CE budget, trodde du var VIP med guldbyxor

rally
    Deltagare

Tomi

Hoppas du slipper åka Polo om du flyger dit!!

Det kanske finns någon snäll Engelsman som hyr ut en riktig bil?

/Fredrik

uffepuffe
    Deltagare

typ mårtensson i holland ,han kom i en seat :bh

cabmange
    Deltagare

@Rally wrote:

Tomi

Hoppas du slipper åka Polo om du flyger dit!!

Det kanske finns någon snäll Engelsman som hyr ut en riktig bil?

/Fredrik

Absolut inget fel på en Polo, skulle vilja se dig stå och välja, skall jag gå 80 mil eller ta polon.
    Men det är klart att gå medför andra saker också som kanske är trevliga och kan behövas,

//MH

tikkis
    Deltagare

Vi ska satsa Saabfestival istället. Det är i allafall välorganiserad :race

Men drömmen är förstås IntSaab. Kanske Ian kan hämta från flygfältet med 95:an !?… Om där är plats..

rally
    Deltagare

Du får väl åka i sovutrymmet…….. Då kan du ju passa på att mysa lite med kartläsaren på vägen….

/Fredrik

uffepuffe
    Deltagare

har du inte råd med en polo heller? tjejen kan få åka i min bil om du ligger i den stora på takräcket 😆

tikkis
    Deltagare

Polo- aldrig. Till saabmöte med saab. Fast de kan vara inte så lätt hitta hyresSaab ?

dominik
    Deltagare
    95 e
    Deltagare

Håller med Tikkis. Finland känns väldigt avsides till denna träff o ingenting själv heller ännu fastslaget hur ta sig dit….

Men nog ska det väl klarna inom snaraste! :race

/Gustav

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 83 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng