IntSaab2016
Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / IntSaab2016
Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / IntSaab2016
- Detta ämne har 32 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2015-01-20 20:18 av Markus Bergman.
-
FörfattareInlägg
-
Hej, nu är vi i full gång med planeringsarbetet med IntSaab2016 Linköping-Vadstena.
Vi kommer att behöva dig som har lust att lägga lite tid på denna träff. Vår ambition är att denna tidsmängd skall vara balanserad för att vi skall tycka att det skall vara kul och att vi skall ha tid.
Vi har just nu planer på tre Pretours, Skåne, Stockholm och Göteborg. Vi kan tänka oss flera pretours beroende på behov. skulle just du vilja hålla i eller vilja vara delaktig i en pretour så hör av dig med PM eller ring mig. Dessa pretours och även träffen i sig skall bära sig själva kostnadsmässigt. Detta innebär föranmälan och förbetalning.
Mvh Lars
Om någon av pretourerna går förbi Astrid Lindgrens hembygd så kan jag kanske vara med på ett hörn och se till att resan går igenom Lönneberga och förbi Sevedestorp (Bullerbyn) och upp till Gibberyd (inspelningsplatsen för Emil) och kanske till Astrid Lindgrens Värld eller varför inte avsluta den delen med Ostkaka i Frödinge.
@Rally wrote:
Har varit över pölen till USA och har gjort stor reklam för denna träff så vi hoppas att det blir en kanon träff. Flera var mycket intresserade att komma då de redan planerade Sverige resor i framtiden.
/Fredrik
Jag tänkte lite på hur några engelsmän och finnar löste sina respektive resor på de senaste Intsaab:arna, de byt-lånade helt enkelt bilar med varann i respektive land för att slippa stora dyra frakt och reskostnader.
Personligen har jag mer Saabar än jag klarar av att köra på en person, och jag vet att det är likadant för andra i klubben. För min del kan jag tänka mig att hyra/låna ut några av bilarna till långväga entusiaster efter en personlig kontakt, då jag förutsätter att de också har visst omdöme och känsla för bilmärket. Det funkar ju bevisligen för de som byter lägenheter och hus över semestern i olika länder, vilket känns mer ”obehagligt”.
Om flera känner likadant så vore det fint om klubben kunde upplåta en kanal i någon form på kommande Intsaabträffens hemsida där man kan skapa kontakt mellan oss intressenter.maj 26, 2014 at 11:25 #175906Om det blir en ”pretour” för de som kommer E18 och RV61 via Karlstad och Örebro kan jag gärna vara med och arrangera. Jag har även en stor gård som skulle kunna vara lägerplats för deltagarna.
/Peder Andersen
Toppen! låt idéerna flöda! Målgång för dessa pretours blir runt 17 i Vadstena. Hur långa dessa skall vara i dagar och stopp avgör de som vill ta på sig att hålla i dom.
I England hade de valt mycket bra ställen att besöka, enkla stopp som inte tog så mycket kraft för arrangörerna. Ett stopp i ”Lönneberga” skulle säkert vara uppskattat.
Lars
Hej,
Vad gäller Intsaab 2016 är jag likt många andra mycket intresserad av att det skall bli av, speciellt då jag har satt som projektmål för en av mina bilar att det skall vara färdig till den träffen med värstingmotor så jag kan bränna runt på banan med den och spöa Ekendahl 😀
Jag är intresserad av att hjälpa till, men lider dock av samma sjuka som resten av befolkningen: tidsbrist. Jobb och familj stjäl sin rättmätiga tid var dag för var och en av oss. Det är svårt att avsätta tid för att åka på möten tvärs över landet, etc.
I senaste Bakrutan finns inte mycket information mer än att medlemmarna har visat för lite intresse. Jag vågar nästan påstå att det är avsaknaden av relevant information och styrning som gör att ingen tar initiativ, så det är nog dags att byta strategi om det här skall bli realitet.Nu har vi 1.5år på oss att fixa detta, vilket borde vara oceaner av tid rätt använd. Därför har jag ett förslag eftersom de flesta av oss sitter i samma båt:
Jag tycker att vi skall driva Intsaabarbetet här på forumet i en egen specifik forumavdelning som vi alla kan hjälpas åt att bära framåt. Då kan man använda lite av sin tid regelbundet för att jobba fram ett resultat på sikt, istället för hästlass på kort tid av få personer.Jag tänker mig t ex att följande områden finns att arbeta konkret med:
- – Mat och catering
– Fest och nöje
– Boende
– Banracing
– Pre-tours
– Dagaktiviteter
– Mediagrupp- (Samordning av tryckt och publicerat material som genereras från de olika arbetsgrupperna).Det finns säkert fler eller andra kategoriseringar man kan göra, men detta är bara några exempel.
Med lite strikt struktur på inläggen så kan man då inom respektive område lätt orientera sig om nuläget samt bidra med det man kan tillföra, litet som stort. På det här sättet kan man enkelt projektleda människor och aktiviteter samt snabbt fördela relevant information. Det blir enkelt att identifiera och paketera arbetsuppgifter i lagom portioner. Man får samtidigt full spårbarhet kring resonemanget fram till ett beslut och riskerar inte att all information försvinner om en person plötsligt faller bort från arbetet. De människor som behöver diskutera övergripande kring arrangemanget är de olika delgruppernas respektive ansvariga. Så lite hemlighetsmakeri som möjligt; alla måste se vad som pågår, hur progressen framskrider och vilken specifika målbilden är.
Givetvis måste lokalavdelningen för området måste ju vara inblandad i någon form för att ett arrangemang av denna storlek ska gå att genomföra, de sitter ju med ”på-plats-information” som är ovärderlig för ett effektivt arbete.
För min egen del kan jag t ex bidra med projektupplägg, strukturer och liknande från mitt lilla hörn i Värmland. Telefon och mail för att kontakta och förhandla med olika partners fungerar oavsett var man bor.Så vad tror ni? Jag tror vi kan klara detta med s.k ”Crowd-sourcing” inom klubben om vi bara öppnar upp för att kunna arbeta på detta vis. Jag är positiv iaf!
:hugJag undrar om vi kan få en resumé från Intsaabgruppen om nuläget, vad vi står inför i detta läget? (Jag förutsatte att det fanns en sådan, men finns det ens en Intsaabgrupp förresten?)
- > Vad har gjorts fram till idag?
> Hur är det arbetet fördelat? Ansvariga?
> Vilken är nuvarande status på respektive område?
> Vad är identifierat som akut att lösa?
> Övergripande tidplan för de olika aktiviteterna, vilka ligger i fas och vilka laggar?
> Vilken dialog för man med de lokala Saabklubbsrepresentanterna?Lägg korten på bordet så kan vi fylla på med det som behövs i tur och ordning. Börjar vi från botten, eller hur många trappsteg upp är vi?
Mvh
/Djanuari 13, 2015 at 15:12 #200898Vilket utmärkt initiativ! Om Lars Mårtensson anser det vara bra så kan jag fixa detta i forumet på en gång.
Det finns dock redan en kategori med trådar i vårt forum om IntSaab2016. Kategorin är begränsad (till en tidigare arbetsgrupp?) och det senaste inlägget där är från den 18:e januari 2013. Men det går att arkivera. Säg bara hur ni vill ha det. Jag skulle föreslå att denna kategori blir öppen för alla inloggade på forumet, så de som vill kan följa arbetet (och hjälpa till om/när så funkar).
Jag kan givetvis hjälpa till viss del, med hemsida osv.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.