Isbilsobjektet 900 T16 160hk-89 (Primäväxel)

Forum Övrigt SSR Isbilsobjektet 900 T16 160hk-89 (Primäväxel)

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-16 19:29.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

lucasaxman
    Deltagare

Hej nu är det full fart på isen i helgerna.
    Skulle vilja ha lite lägre utväxling,han går med lite vilja
    på 3an hela vägen,lite trögt på vissa ställen.
    Vilken utväxling på primären är den lägsta, och i vilken bil,årsmodell finner jag en sådan,som i övrigt passar
    på lådan som sitter i bilen.(vi pratar std.grejer inte dyra special delar,bara en isbil).

Kanske någon har en komplett primär som kan funka för mig till salu,än är det några kvällar kvar till helgen :jobbar:
    MVH. Lucas

nkro
    Deltagare

Förmodar att det är en 5 växlad låda.

Använd primaren från en 4 växlad.

Lite svårt att veta exakt vilken primär du har.

Niklas

turbocab
    Deltagare

Du bör kunna ta en Primär från en insprutare, vilken som helst. Det är troligen 7ans i din bil, en 900i har ofta 6ans, eller kanske tom 5ans. Även 900S lätttryck har 6ans, och det är alltså en lättare utväxling. Inbillar mig även att ett fulknep kan vara att höja grundladdet litegrand för att få igång turbon lite tidigare och få lite mer sug ur kurvorna. Jag brukar köra med lite för högt GLT egentligen och upplever att responsen blir lite bättre då.

lucasaxman
    Deltagare

Ok, primär från förgasarbil passar då troligen inte då typ års.85,86,87 ???

Om man höjer grundladdtrycket,hur många varv eller halvvarv törs man skruva då tro ?

nkro
    Deltagare

Jo den passar mkt bra.

Niklas

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng