Justera tändnigen?! Hur gör jag?
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2009-05-10 19:33 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Justera tändnigen?! Hur gör jag?
Hej har en 99GL med dubbelförgasare.
Ska kontrollera tändningen… men var ska den ligga?
Har följande diagram att gå efter… någon som vet hur jag ska ska jag tolka det?
Ska jag titta på varvtalet, lägga mig mellan de två linjerna och sedan läsa av gradtalet på y-axeln?
Eller varför är det två linjer på varje? Det måste väl betyda att jag ska ligga emellan?
Enligt Haynes gäller följande: Tändningens grundinställning ska göras med max 800 r/min tom 1975; och vid 2000 r/min för 1976 och senare, och med bortkopplad vakuumslang.
Förgasarbilar 17 gr tom 1975; förgasarbil man låda 1976 24 gr, aut 27 gr, from 1977 man låda 20 gr, aut 23 gr.
Avser inställing med brytaravstånd min o,40, kamvinkel 47-53
0,6 0,7 mm elektrodavstånd.
Mvh Johannes i Sjöbo
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem