Kenneths 1965 96 Sport App K

Forum Övrigt Projekt / Min bil Kenneths 1965 96 Sport App K

Detta ämne innehåller 9 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-11-30 16:29.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Bengt Åkesson
    Deltagare

Denna tråd började på gamla forumet.

Vår medlem Kenneth Nilsson bygger nytt rallyåk, denna gång en Saab Sport 1965 för Appendix K reglementet. Jag har tagit en del bilder som beskriver byggets framfart.

Karossarbete

Montering av diverse viktiga saker och ännu en Saab i garaget

/B

Bengt Åkesson
    Deltagare

Uppdatering 2011-09-04. Det går framåt! :AP

Dagens bilder

/B

Martin
    Deltagare

Jisses vad vackert! En utställningsbil i skogen!!

När Kenneth tar sig an något, blir det bättre än nytt! Han är fenomenal.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Ja det blir riktigt bra. Nu skall den plockas ihop och besiktigas (knepigt ord) och sedan blir det allt jobb med att klassa in den i historisk rally. Kenneth har hela tiden kontakt med Södra Bilsportsförbundets tekniker för att inte ”bygga in” något regelvidrigt under byggets gång.

Jag skall göra ett bildspel på ALLT när bilen är klar.

/B

rally
    Deltagare

Fint bygge men undrar om inte bromsoken är nya MGB ok som är större en Sport oken & därmed inte klassade.

/Fredrik

Bengt Åkesson
    Deltagare

@rally wrote:

Fint bygge men undrar om inte bromsoken är nya MGB ok som är större en Sport oken & därmed inte klassade.

/Fredrik

Som jag skrev i tidigare inlägg:

Kenneth har hela tiden kontakt med Södra Bilsportsförbundets tekniker för att inte ”bygga in” något regelvidrigt under byggets gång.

/B

Bengt Åkesson
    Deltagare

Dags igen med en uppdatering. Bilen är nu kontrollerad vad gäller FIA App K och dokumenten befinner sig någonstans på Bilsportförbundet eller på väg till/från FIA i Frankrike. Snyggt blir det! Nu återstår vägning, regbesiktning och finjustering av motor mm.

Bilder hittar du här!

/B

anders jensen
    Deltagare

Snyggt bygge!

//Anders

Morten S.
    Moderator

Vakkert :CH

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng