Kod till orginalstereo 9000-97 ???

Forum Modellspecifika forum 9000 Kod till orginalstereo 9000-97 ???

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-01-09 19:44.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

lucasaxman
    Deltagare

Hej,jag undrar om man kan få tag på koden till,vad jag tror är orginalstereon till min bil,förre ägaren hade inte koden kvar och bilen hade stått utan ström länge.
    Vore kul att få den att funka.
    Har heller ingen instruktionsbok.
    Kanske någon här vet ”hur” man slår in en evetuell kod,brukar ju vara 1234 eller nått.
    Tyvärr begriper jag inte ens hur man slår in koden.
    Ska försöka lägga in bilder på stereon.
    Bilen heter EGO638,om det finns via nått register någonstans,vet att på Volvo lastvagn kan man få koden om man tappar den via regnr hos Volvo.

cabmange
    Deltagare

samma sak här, åk till åf med regnummer så kan de hjälpa dig. koden kan vara typ 2412 och då knappar man in det på sifferknapparna när det ser ut som det gör på bilden.

//MH

saabaero
    Deltagare

Det är chassinumret från bilen där stereon originalmonterades som Saab behöver för att ta fram koden.

cabmange
    Deltagare
    SaabAero wrote:
    Det är chassinumret från bilen där stereon originalmonterades som Saab behöver för att ta fram koden.

Och via regnumret får man fram chassinumret 🙂 men även vart bilen är såld som ny, hos min åf har de haft min kod som de har kunnat hjälpt mig med.

//MH

lucasaxman
    Deltagare

Hej,nu har jag fått koden,och musik ljuder i bilen igen.
    Jag pratade med en mycket trevlig och tillmötesgående herre
    på Biva i Linköping reservdels avd. Han faxade till Tyskland,till ett register som GM någon gång prånglat iväg dit.
    Men icke, tror 97an var nått år för gammal för att vara med där
    Då mejlade han någon i Trollhättan,och lovade att han skulle ringa mig så snart han fått svar.
    2,5 timmar senare ringer han och säger att han fått koden,att jag kan komma och hämta den mot uppvisande av legetimation.
    Han ville inte ens ha betalt för besväret,men sa han ,hade vi fått fram det via tyskland då skulle det kostat knappt 300kr.

Tack för tipsen ni som skrivit,och till trevlig personal på Biva Linköping.
    / Lucas

saabaero
    Deltagare

Intressant omväg för att hitta koden!
    Min reservdelssäljare hävade att gränsen gick vid årsm 94-
    Det gick ändå att ordna via en annan Saab ÅF trots att bilen i fråga var årsm -93.

Kan vara bra att veta att BIVA Linköping är ett bra ställe för hjälp med detta 🙂

rodder76
    Deltagare

Intressant eftersom de (Biva Lkpg) obönhörligen ska kräva mig på 250:-/kod för att få fram kod till mina apparater. De är dessutom ännu äldre, och borde verkligen inte ha något med tyskland att göra….

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng