Kolvar / Stakar – og900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Kolvar / Stakar – og900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Kolvar / Stakar – og900

  • Författare
    Inlägg
    • december 18, 2010 at 21:02 #25074

      Halloj,

      Hur tåliga är kolvarna och stakarna som sitter i original i en -85a aero?
      Hur är eftermarknadsprylar till dessa motor om jag vill satsa på lite högre effekt och driftsäkerhet.

      Mvh

        december 18, 2010 at 22:30 #180554

        finns en enda anledning att byta till eftermarknadsstakar och kolvar och det är kompsänkning, har aldrig hört talas om någon som skjutit en B202 kolv elelr staker, hört från opålitliga källor att dom pallar 600 hästar på bensin men vem vet? Ska tydligen vara starkare än T5 iaf, och dom e ju inte klena.

        fördel med 85an är att du får automatisk kompsänkning med 2.1 topp då du har mer av förbränningsrummet i kolvarna, har inte siffrorna på denna datan dock.

        EDIT:og900ans problem ligger inte i motorns hållbarhet, 300 pollar e ju inget svårt med trionic, frågan är hur svårt det är med 400, 500 osv är ju inte motorn som säger stopp, lådor lär du äta.

          december 19, 2010 at 01:09 #180558

          @M.broberg wrote:

          finns en enda anledning att byta till eftermarknadsstakar och kolvar och det är kompsänkning, har aldrig hört talas om någon som skjutit en B202 kolv elelr staker, hört från opålitliga källor att dom pallar 600 hästar på bensin men vem vet? Ska tydligen vara starkare än T5 iaf, och dom e ju inte klena.

          fördel med 85an är att du får automatisk kompsänkning med 2.1 topp då du har mer av förbränningsrummet i kolvarna, har inte siffrorna på denna datan dock.

          EDIT:og900ans problem ligger inte i motorns hållbarhet, 300 pollar e ju inget svårt med trionic, frågan är hur svårt det är med 400, 500 osv är ju inte motorn som säger stopp, lådor lär du äta.

          Förstod nästan att de var av bättre kvalité då jag vet att även T5 brukar hålla bra länge.

          Är de något annat som brukar ge upp när man går över 300+ ribban motormässigt?
          Andra spridare, turbo, t5.5 och sådant blir de ju men lager, ventiler, lyftare och övrigt då?

          Vill ju få så bra driftsäkerhet som möjligt i motorn, sen får man väl köra med vett så att lådan håller ett tag även fast de blir förstärkt låda.

          Renoveringen har redan påbörjats och den ligger nu i smådelar nämligen så behöver all bra info som finns att veta 🙂

            december 19, 2010 at 10:43 #180560

            http://www.garaget.org/?car=60041″ onclick=”window.open(this.href);return false; där haru ju ett ganska bra motorrecept, byter du orginalgrenrör mot extraktor får du ju en hel del mer kraft.

              december 19, 2010 at 20:58 #180575

              @M.broberg wrote:

              http://www.garaget.org/?car=60041 där haru ju ett ganska bra motorrecept, byter du orginalgrenrör mot extraktor får du ju en hel del mer kraft.

              Tackar så mycket, där fanns endel bra info att veta 🙂

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.