Konbana + Saabdraget i Karlstad 11 sept 2010

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Konbana + Saabdraget i Karlstad 11 sept 2010

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare

Hej, kommer med nybesiktigad räjserbil. Det vore ju kul om det gick att ordna någon enkel tidtagning så man får något att jämföra om det blir fler tillställningar som denna.

Lars

september 2, 2010 kl. 15:37 #161986

Kul.

september 2, 2010 kl. 17:57 #161990

Tjoho! Du gör väl sällskap med Tommy M då antar jag?

september 2, 2010 kl. 18:53 #161992

Jo, det har vi pratat om. Jag hoppas vi kan få med oss någon till…

Vi har pratat om att komma dit på fredagen då vi har en bit att köra, har ni något planerat fredag kväll?

september 2, 2010 kl. 19:57 #161998

Mja, vi kan ju ordna nåt trevligt annars! Ev hos mig eller inne på stan, beror på hur många som dyker upp. Jag har ett antal sängplatser på loftet ovanför garaget och gott om tältutrymme på gräsmattan för de som har långsamma bilar och långt att resa.
              Kent: Om du kommer har jag ett garagegolv ledigt 😀

Ska lägga in mer info imorgon om hur vi går till väga med huvudarrangemanget.

september 3, 2010 kl. 05:34 #162008

Fredagen är friplannerad!

september 3, 2010 kl. 09:52 #162017

[size:14pt]UPDATE!
                  [/size]
                  Jag har pratat med KDRs ordförande idag och lite vemodigt avbokat den stora insatsen från deras sida. Däremot har jag lånat koner och lite annan utrustning till lördagens (dvs 11 sept) övningar. :racesmile:

[size:11pt]Planen är som följer:[/size]
                  Fredagkväll ordnas ett spontant samkväm för de som anländer långväga, eller bara är sugna på lite Saabgemenskap. Troligen hos mig, så ring mig den som är intresserad av att delta. Jag ordnar med mat till självkostnadspris, dryck får var och en stå för själv.

Lördag
                  – Samling vid gamla flygfältet från kl 11.00 (Se tidigare vägbeskrivning eller ring mig).
                  – Ingen besiktning, men vi rekomenderar ändå hjälm och handskar!
                  – Vi bygger banor och kör med manuell tidtagning! Passa nu på att testa olika förgasarbestyckningar, luftburkar, tändning, chassiinställningar, etc etc etc.
                  – Kaffe och fika finns på plats, mat tar vi under dagen genom en sväng på stan till en närbelägen trevlig mattinrättning. Vi kör tills vi tröttnar…eller grannarna…
                  – Lite verktyg och depåtält finns med från mig, men ta gärna med egna campingstolar för att bilda klunga med.
                  – Ta även med: Klädsel och däck efter väder samt [size:11pt]glatt humör[/size]! 😀

VÄLKOMNA!

/Dick 0730 391026

september 9, 2010 kl. 08:51 #162268

Jag tackar ödmjukast för erbjudandet :), men jag åker hem på kvällen.
                    Hur många har anmält sig nu ?
                    // Kent

september 9, 2010 kl. 09:50 #162270

Det var ju fredagskvällen jag tänkte på Kent! Då kan vi ju lura ner Lollo på ÖL oxå (vilket inte brukar vara så svårt…) :duck:

Vi kan nog bli ca 10 pers i varierande former av fordon, beroende på olika konstallationers resplaner. Mycket körtid alltså! :racesmile:

september 10, 2010 kl. 15:01 #162345

Konerna hämtade! Kaffetermos på plats för morgondagen -> Färskt fikabröd ordnas imorgon bitti.

Kvällens övningar:
                        – Grilla
                        – Tömma bilen på grejer
                        – Ljuga om prestanda och kraftmätningar som komma skall!

Välkomna även ni som bara vill titta på.

/D

september 11, 2010 kl. 15:05 #162381

Tjena gubbs

Tack för en trevlig dag,det var riktigt kul att se era fräna 2-takts Saabar.
                          Jag blev riktigt sugen på att skaffa en själv nu.

mvh:Fladdra

september 11, 2010 kl. 20:41 #162394

Hej!

Även jag vill tacka för en riktigt trevlig dag, mycket svängande blev det med både den svarta och röda. 🙂 När de snabbaste tiderna med mina bilar sattes så var det dock min polare bakom ratten, jag låg 3-6sekunder efter ungefär. 😀

Tur med vädret hade vi också!

Vore riktigt kul med något liknande evenemang nästa säsong också! Konbana/slalom gillas starkt. 🙂

MVH

september 11, 2010 kl. 21:45 #162395

Ja! Visst var det kul! Hoppas verkligen att det kan upprepas på något sätt nästa år.

Fladdra: Klart att du ska unna dej em TT!
                              joH900: Han var riktigt vass, din kamrat. Kul att se honom köra.

Tack alla som var med och gjorde dagen!

Pelle

september 11, 2010 kl. 21:53 #162396
                                Pelle S wrote:
                                Ja! Visst var det kul! Hoppas verkligen att det kan upprepas på något sätt nästa år.

Fladdra: Klart att du ska unna dej em TT!
                                joH900: Han var riktigt vass, din kamrat. Kul att se honom köra.

Tack alla som var med och gjorde dagen!

Pelle

Hej!

Jo, han verkar kunna ratta/spaka det mesta med motor och hjul snabbt. 😀

Får även passa på att tacka Dicst för åkturen i en riktig Saab med rattväxel och 2T med DI-tändning 😀

MVH

september 12, 2010 kl. 09:03 #162402

Ja visst var det trevligt, tack Dick å Per.

Roligt å träff lit nytt fôlk og.

Ska sätta mig och kolla om det blev ngt av filmen.

Skôj att tryck å pys fôlke hetter hit og. 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.