Köpes Saab ng900 turbo
Forum / Sälj/Köp / Bilar, köpes / Köpes Saab ng900 turbo
- Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2026-01-21 06:55 av
goofy.
-
FörfattareInlägg
-
december 1, 2025 kl. 12:00 #525120
Är på jakt efter en Saab ng900 Turbo
Det mesta av intresse.
Gärna besiktad och körklar, mindre fel eller skavanker är ok. Så lite rost som möjligt är att föredra.
Helst en 3-dörrars men inget krav, skicket är viktigare.
Den får gärna ha dragkrok och tygklädsel.Bor i Umeå så bilar i Norrland är att föredra, Är då och då i Linköping så även bilar i det området är intressanta.
MVH, Jonas
Hej Jonas.
Har du hittat någon bil?
Jag har en 1997 900SE Turbo Talladega 3-dörrars som gått ca.14100 mil
Den är Cheyenneröd och är i mycket bra skick för sin ålder.
Pris. 65000:- som den står.
Finns ett par kilometer utanför Arlanda flygplats så snart det blir varmt och torrt på vägarna.
januari 16, 2026 kl. 20:28 #525844Hej, nej inte hittat någon passande än, så det är klart att det kan vara intressant, är helst ute efter en icke Talladega men ”vanliga” 900 turbo verkar vara omöjliga att hitta i passande skick ( i alla fall här upp i norr)
Du får höra av dig igen om du har kvar den när snön är borta.
en lite nyfiken fråga bara, priset är bland de högre jag sett på några år, har tackat nej till hyfsade bilar för mycket lägre summor, (högre miltal så klart också), då jag tyckt att det blir för kostsamt att få den i bra skick. Men är det en bil utan rost och större skavanker så är det ändå intressant.
Hej. Det är läder.
Priset är satt efter eget tycke och smak. Vem vet. Kanske stiger priserna snart jag begär mer. 🙂
Jag har aldrig haft bråttom att bli av med något, så än så länge har det tids nog kommit någon och betalat begärt pris.
Bilen i fråga är inte rostfri så som brukar beskrivas ”100% rostfri”. Det finns en liten rostfläck, ytrost, på höger framskärm.
Det finns en mindre parkeringsskada på vänster framskärm.
Har lackerat om bakskärmar, baklucka, stötfångare bak, och huven.
Under så behandlade jag bilen då den inköptes. Ett rosthål ca. 4×1,5cm lagades på hjulhuskanten vänster bak
Det sitter H&R sänkfjädrar och Bilstein dämpare på. Nya fjäderben.
Direkta ”defekter” att se är att innertakstyget börjar släppa. Ett klonkande från vänster fram. Som en bussning var slut, men kan inte hitta orsaken.
Det sitter tyvärr bara AS1 med CD-växlare. så ljudet är som det är.
Jag är 3dje brukaren. Första en dam i Wallenbergfamiljen. Sedan en bankman som mestadels hade den stående.
Mycket är gjort och många foton finns.
Brukar ta ut den från förvaringen runt Maj eller då det är torrt på vägarna.
Vi kan höras framöver. Lycka till med letandet efter bil.
/Göran
januari 20, 2026 kl. 09:58 #525911Ja det är ju i sig ingen nackdel att priserna stiger, då blir det mer försvarbart att renovera dessa, det är en av anledningarna till att man tyvärr tackat avstått från några då det har blivit allt för kostsamt att laga till dem (jag har inte möjlighet/kunskap att fixa själv så det måste fixas av ett proffs).
Så det är alltid en svår avvägning vad man ska köpa, billigt och lägga mer pengar på renovering eller tvärtom.
/Jonas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.