Kopplingsproblem radio Saab 900og

Forum Modellspecifika forum OG900 Kopplingsproblem radio Saab 900og

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-09-04 18:06.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Eric
    Deltagare

Hej! Har nyligen införskaffat mig en Saab 900i-92 där radion fattas och jag vill därför installera en radio som jag hittade hemma. Problemet är att radion har en gammal kontakt som jag inte har lyckats hitta någon ISO adapter till. Är det någon här som vet vart jag kan få tag på en sådan adapter dvs så att jag kan koppla in den gamla radion i bilen.
    Jag har en honkontakt till den gamla adaptern med lösa sladdar så alternativet skulle vara om det finns några ISO kontakter som man kan löda fast dessa i. Men i värsta fall får man väl sätta sig och skarva ihop den gamla kontakten med en ny från Mekonomen. Problemet då är att jag inte har en aning om vilka sladdar som ska sitta vart.

Bilagor:

Enklast ärlig att skarva i en med standarden i bilen på den du har till radion med säkringar å märkligare. Vad som är vad ser man i tex ett elschema.

jocke e
    Deltagare

Hej.
    Jag bytte radio i min 900 -92 och då använde jag en skarvsladd som jag köpte från Orio.
    http://webshop.saabparts.com/klassiker/elsystem-99-900/iso-adapter

Visserligen monterade jag en ny, modern stereo men det kanske kan vara till nån hjälp?

Joakim.

toppola
    Deltagare

Biltema har rätt kontakter.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng