Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Kopplingstrubbel
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-30 16:28 av .
- FörfattareInlägg
- 30 april, 2019 kl. 09:26 #458676
svesson
DeltagareHej. När jag skulle starta upp min 900S -91 efter vintervilan tog den ett ordentligt ryck framåt! Med kopplingen nere!
Kopplingspedalen går lätt – inget yttre läckage – nivån i behållaren sjunker inte, även efter många nedtryckningar.
Slavcylindern byttes för några år sen. Huvudkopplingscylindern och slangen till slaven är nog aldrig bytta.
Det är väl inte fel att då sikta in sig på att byta huvudkopplingscylinder (och slangen också när man ändå håller på)?
Eller kan detta vara ett plötsligt uppkommet luftningsproblem?
Synpunkter på mitt resonemang mottages gärna
Finns ett antal leverantörer förutom Saabklubben: Speedparts, Mekonomen, Autodoc, Mekster, KL-Racing…..Någon av dessa man bör undvika?
Ha en trevlig Valborg. Elda försiktigt!
/Sven30 april, 2019 kl. 09:48 #458678Janne Hagnell
ModeratorDet där är inget ovanligt problem med bilar som stått. Lamellen kletar fast och/eller det blir rost i splinsenavet. Om du har nere koppling med växeln i och håller på bromsen varje gång du startar blir du förhoppningsvis av med det efter en stunds brukande.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”30 april, 2019 kl. 13:34 #458683svesson
DeltagareStort TACK Janne H!
Problemet löst!
Fantastiskt forum detta!
/Sven30 april, 2019 kl. 16:28 #458699Janne Hagnell
ModeratorSå bra! ????
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.