Köpråd SAAB 9000 CD

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Köpråd SAAB 9000 CD

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare

@Janne Hagnell wrote:

Dock tycker jag att CD:ns design är den snyggaste, bättre än både CC och CS (och CD med gamla fronten är allra snyggast). 😀

Efter ohälsosamt mycket efterforskning så måste jag nog hålla med. Den längre och smäckrare karossen passar bättre med den äldre och fetare fronten. På det hela taget så ger 9000CD ett mer lyxigt intryck än t.ex. CS/E. Nu är det bara att vänta till söndag helt enkelt 😈

november 25, 2011 kl. 14:56 #35379

@Tibby wrote:

…Även om det är en snik-Talladega så är det inget negativt med det.

Inte för att vara petig, men den är inte ens en ”snik-Talladega”… inte Talladega överhuvudtaget… MEN, en mycket fin 9000 CD för sin ålder, och klart prisvärd. Man åker säkert och bekvämt i en 9000!

november 25, 2011 kl. 21:53 #35400

Talladega-hang-around, kanske..? :ROLF

96 V4 1975 ”Bollen”

november 26, 2011 kl. 19:49 #35442

En brygga på bakluckan, superAero och sänkning så har du en billig, bränslesnål och snygg talladegaröd Saab 9000 CD.

november 26, 2011 kl. 19:51 #35443

@Janne Hagnell wrote:

Talladega-hang-around, kanske..? :ROLF

Jag tyckte inte de var minsta lila roligt.

november 29, 2011 kl. 14:40 #35537

Så blev man en lycklig ägare till en SAAB 9000 då. Fanns ingenting att anmärka på förutom några millimeterstora hål på vänster framskärm som var övertejpade med genomskinlig tejp. Annars gick den som en dröm och ska förhoppningsvis fortsätta göra det då kör som en pedant.

Återkommer med bilder.

november 29, 2011 kl. 17:13 #35543

Grattis! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”

december 2, 2011 kl. 05:17 #35683

@Tibby wrote:

Så blev man en lycklig ägare till en SAAB 9000 då. Fanns ingenting att anmärka på förutom några millimeterstora hål på vänster framskärm som var övertejpade med genomskinlig tejp. Annars gick den som en dröm och ska förhoppningsvis fortsätta göra det då kör som en pedant.

Återkommer med bilder.

Nya framskärmar finns att köpa på Meca och Mekonomen. 😉 Sen så får jag säga grattis och välkommen till 9000 träsket. 😉

Sen kan jag påpeka att 9000 CD har det största bagageutrymmet i hela 9000 modellprogrammet. 😉 Jag önskar dig all lycka till med bilen och att vi får se bilder på den snart.

december 13, 2011 kl. 13:57 #36227

Är inte det mista svårt att fixa fällbart baksäte i 9000 cd.

Satte in en 9000 aero(pilot) inredning i min 9000 cd griffin för någon månad sen, det enda man behöver förutom ett fällbart baksäte är skruvarna sitsarna skall haka i som sitter i golvet(tar man från en bil med fällbart på skroten) samt det krångligaste, man får svetsa ihop 2 fästen ett på vardera sida som håller ryggarna på plats.

Kan ta bild på mina hemmagjorda fästen om så önskas.

Värt varje minut att bygga om, bilen blir extremt mycket mer lättlastad.

Mvh Mattsson

december 13, 2011 kl. 16:38 #36241

När tom 96:an hade fällbart baksäte undrar man lite hur Saab tänkte här. 🙄

96 V4 1975 ”Bollen”

december 13, 2011 kl. 16:40 #36244

9000CD är väl kanske tänkt för världens sedanmarknad nummer 1, USA, och där är det ganska vanligt att sedaner inte fäller baksätet i standardutförande iaf.

februari 21, 2012 kl. 00:27 #39863

Efter några hundra mil på vägen och 2,5 månader senare så är jag fortfarande väldigt nöjd med bilen. Jag använder den ganska sällan då jag cyklar till jobbet, så den har mestadels fungerat som en trofé bland alla andra tråkiga bilar på parkeringen.

Några skavanker som uppstått på senare tid är att pictogrammet varnar för att någon eller några lampor där bak inte fungerar, fastän jag kontrollerat att de fungerar. Har läst mig till att det är ett vanligt fel på just den här modellen. Idag 120220 så gick inte bakre passagerardörren att låsa upp. Kan ju bero på vädret, får sätta mig in i det någon kommande dag.

Annars är jag fascinerad över standarden på en 20 år gammal bil. Det märks i funktioner, kvalité och komfort att SAAB 9000 var (och fortfarande är) en riktig premiumbil passande en börsyuppie med illasittande kostym och en NMT telefon i början på 90-talet. Som utlovat kommer det lite bilder.

februari 21, 2012 kl. 06:23 #39865

Den ser riktigt krispigt välskött ut på bilderna.
                              Även kameran lockar fram skärpan bra tror jag! :CH

En riktigt ”VAGN”…

februari 21, 2012 kl. 08:36 #39873

Ser bra ut. Bara te att spruta in tunn rostskydds olja i alla hålrum och dörrar så håller den sig fin i många år till. =)

//9k94

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.